Rali-vb előzetes: Írország

Vágólapra másolva!
Kanyargós és rendkívül csúszós aszfaltozott pályák várják a világ legjobb ralipilótáit a Zöld Szigeten, ahol nagy valószínűséggel esni is fog. Izgalomban tehát nem lesz hiány, ráadásul 36 darab WRC autó áll majd rajthoz!
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

Az ír parlament előtt tartják a SuperSpecialt

Már csak két futam van hátra az idei rali-világbajnokságból, és a legjobb forgatókönyvíró sem tudott volna izgalmasabb végjátékot kitalálni, mint ahogy ezek a kormánytekergető srácok leosztották egymás között a lapokat. A legutóbbi, japán futam első napján odaverte a Focust az épp visszavonulni készülő finn pilóta, Marcus Grönholm, és ezzel hatalmas esélyt adott Sébastian Loebnek arra, hogy átvegye a pontversenyben a vezető helyet, és nyugodtabban várja az utolsó aszfaltos futam rajtját. A francia nem tudott élni a lehetőséggel, pontosabban navigátora, Daniel Elena hibázott, és egy kanyarba nagyobb tempót diktálva küldte be társát. Ez épp elég volt ahhoz, hogy semmi ne változzon, és ugyanolyan pontkülönbséggel folytassák a csatát, mint ahogy tették azt a japán viadal előtt.

Forrás: [origo]

Az aszfalton évek óta verhetetlen Loebnek van a legnagyobb esélye a győzelemre

Marcus Grönholm továbbra is négy ponttal vezeti a világbajnoki tabellát, mögötte Sébastian Loeb küzd Citroënjével, hogy megszerezze zsinórban harmadik világbajnoki címét. Mikko Hirvonentől a harmadik helyet már senki nem veheti el, és matematikai esélye van még, hogy akár második is lehessen.


Az ír futam mindenki számára újdonság lesz, hiszen világbajnokságban még nem szerepelt ez a futam. Azért senki sem akarta a véletlenre bízni, hiszen "véletlenül" Sebastian Loeb is elindult már két ír futamon, egyszerű tapasztalatszerzés gyanánt, és Marcus Grönholm is talált a sűrű határidőnaplójában egy szabad hétvégét arra, hogy ő is letesztelje a szigetországi viszonyokat egy ír bajnoki verseny keretei között.


Forrás: [origo]Ű

Chris Atkinson ötvenedik WRC-indulását ünnepli Írországban

Aszfaltos szakaszokon fog versenyezni a mezőny, de az útminőség közel sem olyan optimális, mint mondjuk Franciaországban, és sok helyen murva is fel van hordva a burkolatra. Éppen ezért az ottaninál puhább és magasabb futóművel indulnak majd az autók, a legnagyobb probléma valószínűleg a gumik üzemi hőmérsékleten tartása lesz. Ahogy Loeb jellemezte: keskeny, gyors utak ezek, mind a két oldalon mély árkokkal és nedves fűvel. Grönholm azt sajnálta, hogy az év közbeni kiruccanása során szép idő volt, és száraz körülmények, most pedig teljesen más vár rájuk, hiszen november közepén Írország már nem a legszebb arcát mutatja a világnak. Megjósolhatatlan a végeredmény, de pont ez a szép ebben a versengésben.