Megskalpolt Audi - A3 Cabriolet bemutató

Vágólapra másolva!
Összeszerelésének helyszínén, a győri Audi-gyárban tartották a vadonatúj A3-as kabrió bemutatóját. Az ünnepélyes leleplezésen ott volt Gyurcsány Ferenc miniszterelnök is, akitől megtudhatta a bemutatóra összecsődített nemzetközi szaksajtó, milyen párhuzamok rejlenek a minőségi autógyártás és a politikai értékteremtés között. A legkisebb vászontetős Audi árlistája 6,4 milliótól indul, az importőr reményei szerint évi 40-50 darab talál majd gazdára Magyarországon.
Vágólapra másolva!

Fotó: MTI, Kovács Tamás

A kitörés utáni pillanatok
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Az Audi A3 Cabriolet sorozatgyártásának beindításával egyúttal a modell világpremierjét is megtartották november 30-án a négykarikás márka magyarországi gyárában. A vászontetős A3-asok ugyanazon a gyártósoron készülnek, ahol a TT Coupékat és Roadstereket szerelik össze, ám ehhez előtte még 1,2 milliárd forintot rá kellett költeni az üzem fejlesztésére. Az első A3 kabriót Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke vezette le a gyártósorról. Az ünnepélyes leleplezésen a miniszterelnök örömét fejezte ki, hogy egy új modell gyártásával bővül a hazai autóipar, valamint szólt arról is, hogy egy minőségi autó előállítása hasonló kihívás és értékteremtés, mint az egészségügy, vagy éppen a nyugdíjrendszer megreformálása. Ehhez Rupert Stadler ugyan nem tudott mit hozzátenni, az viszont elárulta, hogy 2015-ig mintegy 1,5 millióra kívánják növelni a gyártási darabszámukat, amihez jelentős mértékben hozzájárul majd az A3 kabriók magyarországi gyártása. Ez a jelentős mérték napi 300 autót jelent, ennyi lesz ugyanis a győri gyártósor maximális kapacitása az A3 kabrió esetében.

Az új modell gyártása az immár jól bevált - és a TT-k esetében is alkalmazott - kooperációban történik, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy az ingolstadti anyavállalatnál állítják elő és fényezik a karosszériát, Győrött pedig összeszerelik a komponenseket.

Forrás: Audi

Csak a gazdagabb felszereltséghez jár ködlámpa és könnyűfém felni
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A jövő év februárjától rendelhető kabrióról annyit érdemes tudni, hogy négyféle motorral és kétféle felszereltségi szinttel (Attraction és Ambition) lesz kapható. A dízelkínálatot egy 1,9 és egy kétliteres TDI motor jelenti, előbbi 105, utóbbi 140 lóerős. A kisebbik dízellel 12,3 másodperc alatt éri el a nyitott A3 a 100 km/órás tempót, ami valószínűleg nem sok adrenalin előállítására készteti majd az utasok szervezetét, cserébe viszont 5,1 literes átlagfogyasztást ígér a gyár. Aki nem az üzemanyagon szeretne spórolni, annak ott van kért remek, közvetlen befecskendezéses turbós (TFSI) benzinmotor: az olcsóbbik megoldást egy 160 lovas 1,8 literes blokk jelenti, míg a motorkínálat csúcsán egy kétliteres 200 lóerős motor áll. Ez utóbbival 7,3 másodperc alatt elérhető a 100 km/órás tempó, míg a végsebesség 231 km/óra.

A Z-alakban összecsukló vászontetőt elektromos motorok tüntetik el a csomagtartóba mintegy 10 másodperc alatt. A tető hiánya miatt számos ponton meg kellett erősíteni az A3-as karosszériáját, ami némi súlytöbbletet jelent az alapmodellhez képest, de csak így tudták kiküszöbölni, hogy menet közben ne csavarodjon és nyekeregjen az autó. A szerényebb, Attraction felszereltség estén 16 colos lemezfelniket, elektromos ablakokat és egy félautomata tetőnyitó mechanizmust kapunk. Ennél gazdagabb és egyben sportosabb kivitelt jelent az Ambition szint, amely rendelése esetén már 17 colos könnyűfém felniket, kagylósított üléseket, bőrkormányt, valamint ködlámpákat is a magunkénak tudhatunk. A gazdagabb szinthez már teljesen automatikusan működő, úgynevezett "akusztikus tető" is jár, ami azt jelenti, hogy a külső réteg és a kocsi mennyezete között műszálas szigetelőréteget helyeztek el, ez a kis figyelmesség az alapverzióból kimarad.

Forrás: Audi

Két masszív bukócső védi a hátsó utasokat egy esetleges borulás során
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A magyarországi importőr tájékoztatása szerint mintegy 40-50 darab A3 Cabriolet eladásával számolnak 2008-ban. A kabrió felára mintegy 1,3 millió lesz a zárt A3-ashoz képest, a legolcsóbb kivitel mintegy 6,4 millió forintért gurítható haza. A rendeléseket februártól fogadják el a hazai márkakereskedésekben, ám az első példányok csak tavasszal, április környékén érkeznek a szalonokba.

Motornagyhatalom vagyunk

A győri Audi gyárban 1998-ban kezdődött a járműgyártás az Audi TT összeszerelésével. Azóta már több mint 300 ezer jármű készült Győrött. A tavalyi évtől az Audi TT Coupé és a TT Roadster új generációját is Győrött szerelik össze, idén több mint 50 ezer jármű gördül le a gyártósorról. Az Audi Hungaria egyidejűleg a konszern központi motorgyártója is, a vállalat tavaly közel 1,9 millió erőforrást állított elő.