Skoda Superbtől Citroën C5-ig

Vágólapra másolva!
2008 igen mozgalmas lesz az autóiparban, az összes méretosztályban fontos modellek bevezetése várható. Összegyűjtöttük a legfontosabb újdonságokat, kategóriákra lebontva. A kisautók és kompaktok után a második részben a középkategóriás, és még nagyobb autókról lesz szó a 7-es BMW-től az Opel Insignián keresztül a Peugeot 608-asig.
Vágólapra másolva!

Alfa Romeo

A márciusi Genfi Autószalonon leplezi le az Alfa Romeo a 159-es felújított változatát. Kívülről és belülről változatlan a középkategóriás olasz, de új padlólemezt terveznek neki, ami a nagyszilárdságú acél nagyfokú felhasználásának köszönhetően körülbelül 100 kilóval könnyebb a jelenleginél. Ennek előnyei a dinamizmusban és a fogyasztásban jelentkeznek majd.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]


Audi

Hamarosan megérkezik a kereskedésekbe a vadonatúj A4-es, és már az Avant-változatra sem kell sokat várni, ugyanis a márciusi Genfi Autószalonon azt is bemutatják, értékesítése áprilisban kezdődik. Év végén érkezik a sportos S4 változat, amely valószínűleg az S5-ből ismert, 354 lóerős, 4,2 literes V8-as motort kapja meg. Az Audi középső limuzinja, az A6-os átfogó modellfrissítésen esik át 2008 augusztusában, hogy fenntartsák az érdeklődést a típus iránt, amíg 2011-ben a teljesen új A6-os be nem mutatkozik. De még a facelift előtt, 2008 májusában megérkezik az 579 lóerős RS6 Avant. A sportkombi két tonnás tömege ellenére 4,6 másodperc alatt futja meg a százas sprintet, 2009-ben pedig a szedán változata is megérkezik.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]
Forrás: [origo]Forrás: [origo]


BMW

Örülhetnek a BMW M3-as rajongói, ugyanis 2008-ban kedvenc autójuknak a szedán és kabrió változata is megjelenik. Az alapul szolgáló 3-as sorozat sem marad változatlanul, év vége felé a bajorok legsikeresebb modellje sem kerüli el az életpálya felénél esedékes modellfrissítést. Mégsem ez lesz a legnagyobb durranás a BMW háza táján, ugyanis a 7-es luxuslimuzinnak is bemutatkozik a legújabb generációja, de ennek értékesítése csak 2009-ben fog elkezdődni, hibrid hajtáslánccal is.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]


Cadillac

Az Audi A6, a BMW 5-ös, és a Mercedes E-osztály ellen küldi csatába a Cadillac a vadonatúj CTS-t, amely elődjétől eltérően már dízelmotorral is megvásárolható lesz. A V6-os motor az olasz VM Motori fejlesztése, lökettérfogata 2,9 liter, teljesítménye 250 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig 550 Nm. Eleinte csak a két benzines lesz választható, a 2,8-as 211, a 3,6-os 311 lóerős, és a nagyobbhoz összkerékhajtás is kérhető. A kisebb motorral körülbelül 11,5, a nagyobbal 14,5 millió forint lesz a magyar alapár. A januári Detroiti Autószalonon valószínűleg a kupé, és a 6,2 literes V8-as motorral hajtott CTS-V sportváltozat is bemutatkozik, nyáron pedig a kombi is megérkezik.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]


Chrysler

A Chrysler már bemutatta az új, szögletesebb Grand Voyager generációt, de az értékesítésre még pár hónapot várni kell. Az 5,14 méteres buszlimuzin hét üléssel rendelkezik, mozgatását egy 163 lóerős, 2,8 literes dízelmotorra bízták.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]


Citroën

Az új Citroën C5-öst már megismerhettük képeken, de a világpremier csak a januári Brüsszeli Autószalonon tartják meg, utána pár hónappal az értékesítés is megkezdődhet. 4,78 méteres hosszával már a felső-középkategória felé kacsintgat a francia kocsi, a kombi és az ötajtós egyszerre érkezik három benzin- és négy dízelmotorral. Csak a drágább változatok kapják meg a harmadik generációs hidropneumatikus felfüggesztést, amely az előző C5-ből származik.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]


Honda

A Honda már a Frankfurti autószalonon bemutatta az új európai Accord tanulmányautó változatát, a tőle nem sokban különböző szériaváltozat világpremierje márciusban, Genfben lesz. Egyszerre érkezik a szedán és a kombi karosszéria, ötajtós továbbra sincs. Mindegyik motor teljesíteni fogja az Euro 5-ös károsanyag kibocsátási előírásokat, a 2,2 literes dízel ráadásul erősödik is, 140 helyett 150 és 180 lóerővel lehet megrendelni júliustól.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]


Hyundai

Januárban, a Detroiti Autószalonon tartja a Hyundai új luxuslimuzinjának, a Genesisnek a világpremierjét, de a V6-os és V8-as motorokkal hajtott koreai cirkáló csak 2009-ben jelenik meg az európai kereskedésekben. Márciusban, Genfben mutatkozik be a Hyundai Sonata felfrissített változata, ami az új névadási szisztéma szerint i40 néven folytatja pályafutását a középkategóriás limuzinok között. Módosul az orr-rész, új fényszórók és krómozott hűtőrács jelzik a 2008-as modellévet.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]


Jaguar

Valószínűleg már az első negyedévben elkezdődik a Jaguar S-Type-ot leváltó XF forgalmazása. A patinás márka új formanyelvét meghatározó limuzin végre komoly konkurenciája lehet a BMW 5-ös sorozatnak, az Audi A6-osnak és a Mercedes E-osztálynak, mert nem csak a formaterv sikerült jól, de a műszaki tartalomra sem lehet panasz. A belső tér különlegességei a járó motornál kinyíló szellőzőrostélyok, az érintőképernyős menürendszer és az automatikus váltó kör alakú előválasztó gombja. Nem változik a motorkínálat az S-Type-hoz képest, vagyis továbbra is egy dízelből és három benzinesből áll a paletta. Tavaszra várható a kívül-belül felfrissített X-Type érkezése is, amelynek dízelverziójához már automatikus váltó is rendelhető.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]


Maserati

2008-ban esedékes a Maserati Quattroporte ráncfelvarrása. Új lökhárítókat és lámpákat kap az olasz luxuslimuzin, új V8-as motorja pedig 4,7 literes és 450 lóerős, ami 50 lóerővel múlja felül a jelenlegi 4,2 literes erőforrás teljesítményét.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]


Mazda

Már januártól leadhatóak a rendelések a Mazda6 második generációjára. Az 1,8 literes, 120 lóerős alapváltozat ára 5,8 millió forint, amiben már a menetstabilizáló elektronika, a nyolc légzsák, az audiorendszer, a távirányítós központi zár, az elektromos ablakemelők és a manuális légkondicionáló is benne foglaltatik. Az 1,8-as benzinesen kívül egy két- és egy 2,5 literes benzinmotorral, valamint a 140 lóerős, kétliteres dízellel lehet megrendelni az elődjénél kisebb tömegű japán középkategóriást.

Forrás: [origo]