Jól teljesítettek a magyarok a dubaji 24 órás időmérő edzésén

Vágólapra másolva!
Ezen a hétvégén rendezik meg az évad első hosszútávú versenyét, a magyar szempontból fokozottan érdekes 3. dubaji 24 órás versenyt. Öt magyar egység indult el ezen a viadalon, közülük a magyar építésű Silver Sting szerepelt a legjobban, de a zengős Seatok sem állnak rosszul.
Vágólapra másolva!

Forrás: 24hdubai.com

Eddig nagyon jól sikerült a Silver Sting versenye, a 17. rajtkocka kiváló eredmény


Lassan hagyománnyá válik, hogy január elején Dubai felé fordul az autósport rajongók figyelme, ugyanis immár 3. alkalommal rendezik meg a dubaji 24 órás versenyt. Ez az első olyan hosszútávú verseny, ahová nagy létszámban saját autóval elmerészkedtek magyarok. A tavalyi többnyire sikeres bemutatkozás után nem volt kérdés, hogy idén még több hazai csapat vág bele a nagy kalandba, a 2008-as 24 órásra összesen három magyar csapat nevezett, amelyek öt autóval összesen 18 versenyzőt indítanak a futamon.

Az időmérő edzések már le is zajlottak, így elmondható, hogy elég jó helyről várhatják a kezdést a magyar egységek. Köztük is kiemelkedően jól teljesített a Bovi Motorsport első egysége, amely az általuk épített Brokernet Silver Stinggel versenyez. A Bódis Kálmán, Barta Attila és Rácz István alkotta trió nagyon ígéretes 2:08.920-as időt autózott az időmérőn, amivel a 17. helyről rajtolhatnak el, ez az SP1-es kategóriában a negyedik rajtpozíciót jelenti. A másik Bovi autó (Bódis Kálmán, Rátkai Ferenc, Fekete Krisztián), egy 996-os GT3-as Porsche 2:15.731-es időt autózott, ami az összetettben a 42., az A6-os a kategóriában pedig az utolsó előtti, a 29. helyezést jelenti.

Forrás: 24hdubai.com

Az ilyen versenyek egyik legérdekesebb pontja az éjszakai versenyzés. Ezen a képen éppen az éjszakai edzést láthatjuk, bal oldalt Csuti László, mellette a Procar szerelője Zöld Balázs


A seatos különítményből a Zengő Zoltán fémjelezte 1-es csapat ért el jobb eredményeket, ebben a négyesben Zengő mellett három Procaros versenyző szerepel, köztük Csuti László és Nagy Tibor már tavaly is kipróbálta magát ezen a versenyen, Csuti Viktor viszont a Suzuki Kupa után ugrott be ebbe az autóba. Az idei időmérőn igen kiváló 2:21.403-as időt futottak, ami az összetettben az 50., az A5-ös kategóriában pedig a 8. rajtpozíciót jelenti. A másik -, többnyire Seat kupásokból álló - zengős színekben induló csapat (Balásdi-Szabó István, Kontra György, Sarrang Balázs, Zsille Péter) 2:24.927-es időt ért el, ami az összetettben a , a kategóriában pedig a 11. helyre elég. Ebből a csapatból egyedül a terepralis Sarrang Balázsnak van dubaji tapasztalata, ezért tőlük sem rossz ez az eredmény.

Forrás: 24hdubai.com

Az idei évben az egyik újonc csapat a Zengő Motorsport kettes számú egysége
(Kontra György, Balásdi-Szabó István, Zsille Péter és Sarrang Balázs)


Tavaly már megszokhattuk, hogy Bovi Motorsport és a Zengő Motorsport kint van ezen a versenyen, idén azonban egy új társulat is benevezett, méghozzá elég érdekes összeállításban. Az Endurance Club Hungaryban ott van a hazai gyorsasági szakág vezetője Gáspár István, a hazai mezőny egyik legerősebb autójával versenyző Herter Gusztáv, a korábban formaautósként jegyzett Nyitray Béla, és a ralikrosszban nagyon sikeres ifj. Bánkuti Gábor, és ott van még az újonc Laczkó Tibor. Az érdekes összeállítás egy itthon felkészített 1,6-os Ford Fiestával vág neki a versenynek, aminek a nagy Porschék ellen semmi esélye, viszont saját kategóriájában, az A1.ben szinte csak ilyen autók versenyeznek. A bemutatkozás nem sikerült túl fényesre, hiszen a kvalifikáción 2:33.924-es legjobb köridőt produkáltak, ami a rajtrácson elég hátsó a 83., a kategóriában pedig ötből a negyedik helyet jelenti. Ez azonban még nem jelent semmit, hiszen ez a társulat még nem járt itt.

A verseny péntekem, helyi idő szerint délután kettőkor kezdődik, az időeltolódás hozzánk képes +2 óra. A verseny eredményeit élőben a live.24hseries.com oldalon lehet megtekinteni.