Szárnyalt a kelet-európai autópiac

Vágólapra másolva!
Decemberben 1,123 millió új autó kapott rendszámot Európában, 1,2 százalékkal több, mint 2006. utolsó hónapjában, jelentették az európai autógyártók szövetségében (ACEA) szerdán. Ezzel tavaly 15,959 millió új autót regisztráltak Európában, 1,1 százalékkal többet, mint 2006-ban. Az ACEA európai összesítésében az EU- és az EFTA-tagországok szerepelnek.
Vágólapra másolva!

Az európai autópiacot egész évben visszahúzta a stagnáló nyugat-európai kereslet, ezt a gyorsan növekvő kelet-európai piac nem tudta minden hónapban ellensúlyozni, de az év átlagában ez mégis sikerült. Decemberben 992,9 ezer új autó kapott rendszámot az EU régi tizenöt tagországában, 0,4 százalékkal több, mint 2006. decemberben. Ezzel tavaly 14,363 millió új autót vásároltak ott, kissé kevesebbet a 2006-os 14,37 milliónál. Egész évben Finnországban és Németországban volt a legnagyobb a visszaesés, 13,8 százalékos, illetve 9,2 százalékos. A másik nagy nyugat-európai piacon, Franciaországban mindössze 3,2 százalékos volt a növekedés tavaly 2006-hoz képest.

Közben az EU új, tíz kelet-európai tagországában decemberben 95 869 új autó kapott rendszámot, 11,6 százalékkal több, mint tavaly decemberben, és egész évben 1,165 millió, 14,5 százalékkal több, mint 2006-ban. Ebben a térségben tavaly a legtöbb új autó Romániában kelt el, 312 532 - egy lakosra számítva 0,014 -, 26,3 százalékkal több, mint 2006-ban. A második helyezett Lengyelország volt tavaly 293 319 új autóval - egy főre számítva 0,008 - , 22,9 százalékos piacbővüléssel, a harmadik Magyarország 173 025 új autóval - egy főre számítva 0,017 -, 7,8 százalékos csökkenéssel 2006-hoz képest. A negyedik helyezett Csehországban 132 542 új autó kelt el - egy főre számítva 0,013 -, 6,9 százalékkal több, mint 2006-ban.