ADAC: a német autók megbízhatóbbak a japánoknál

Vágólapra másolva!
Németországban vége a japán autók fölényének a megbízhatóság terén: a német autóklub friss kimutatása szerint a hazai személyautók kiszorították az élmezőnyből a távol-keleti gyártmányokat.
Vágólapra másolva!

Az ADAC által adományozott megbízhatósági díjat, a Sárga angyalt legutóbb a BMW X3 nyerte, mögötte az Audi A2 és a BMW 1-es széria végzett a dobogós helyeken. A negyedik a BMW által gyártott Mini lett, és csak az ötödik helyen következik egy japán kocsi, a Mazda3-as. Az első tízben nyolc német autó és mindössze két japán található. És sehol egy Toyota - az a márka, amely a korábbi években szinte kibérelte magának a megbízhatósági ranglista csúcspozícióit.

A változás annál is megdöbbentőbb, mivel 2005-ben még 9 japán autó szerepelt az első tíz között, ahová csupán egy német tudott beférni. A német autógyárak nem csodát műveltek, hanem jócskán tanultak a távol-keleti konkurenciától. Az eredmény: a BMW X3 típus tavaly 1000 autóra számítva alig 1,1 meghibásodást produkált, ami "gyakorlatilag hibamentes kocsit jelent" - mondta Thomas Kroher, az ADAC szakértője. Az egyezrelékes érték olyan hibákat takar, amelyekről a gyártó cég nem tehet - például az akkumulátor kimerülését egy bekapcsolva felejtett fogyasztó, például rádió vagy lámpa miatt.

Ennek tükrében különösen mellbevágó a Toyota statisztikája. Az egykor a megbízhatóság mintaképének tartott japán márka esetében jelentősen növekedett a meghibásodások száma: az ADAC statisztikája szerint a Yarisnál például, amely 2005-ben még elnyerte a Sárga angyalt, tavaly 7,5 lerobbant autó jutott ezer példányra. A Corolla esetében 8, az Avensisnél pedig 7,1 ezrelék volt a meghibásodási ráta (korábban a Ford produkált hasonló számokat), ami kifejezetten rossz mutatónak számít a múlt fényében.