Bemutatkozott az új Honda Accord

Vágólapra másolva!
A Honda szinte mindent elárult középkategóriás modelljének legújabb generációjáról, amelyről a Genfi Autószalonon rántják le a leplet a jövő hónapban.
Vágólapra másolva!

Az ízelítő képek után az új Accord formája már senkinek sem lehet meglepetés, a változások nem jelentősek az előző generációhoz képest. Egy felületes szemlélő akár azt is hihetné, csak egy egyszerű modellfrissítéssel van dolga, pedig szinte az utolsó csavarig új autóról van szó. Megmaradtak a motorok, de jelentősen átdolgozták őket, így már az összes teljesíti a jövő ősszel életbe lépő Euro 5-ös károsanyag kibocsátási normákat. A benzinesek közül a kétliteres maradt 156 lóerős, a 2,4-es viszont tíz lóerőt erősödött, így már kereken 200 lóerőt tud 7000-es fordulatszámnál. A 2,2 literes i-DTEC dízelmotor piezoelektromos befecskendezőt, hatékonyabb kipufogógáz-visszavezetést és új részecskeszűrőt kapott, teljesítménye így 140-ről 150 lóerőre, nyomatéka 340-ről 350 Nm-re nőtt a modellváltással. Hatfokozatú kézi váltó jár alapáron az összes motorhoz, de a benzinesekhez ötfokozatú, kézzel is kapcsolható automata is rendelhető. Újdonság, hogy a manuális váltós kocsikban megjelenik a váltásra figyelmeztető nyilacska, amellyel a gyár szerint akár 5 százalékos fogyasztáscsökkenést is el lehet érni.

A Honda ígérete szerint az új Accordot a szélesebb nyomtáv, az alacsonyabb súlypont, a vadonatúj, kettős keresztlengőkaros első és multi-link hátsó futómű, valamint a merevebb karosszéria miatt még jobb lesz vezetni, mint elődjét. Alapáron jár majd a korábbinál közvetlenebb áttételezésű elektromos szervokormány és a menetstabilizáló elektronika is. Az újdonság az, hogy ha megcsúszik a kocsi, a két rendszer összedolgozik, és olyan erők jelennek meg a volánon, amelyek segítik a vezetőt a helyes irányba történő ellenkormányzásban. Ezen kívül még találunk új aktív biztonsági rendszereket az Accordban, megjelenik például a sávelhagyásra figyelmeztető kamerás rendszer, a távolságtartó tempomat, és a ráfutásos balesetek veszélyét csökkentő berendezés is, amely szükség esetén fékezni is tud, és felkészíti a passzív biztonsági rendszereket az ütközésre. A beltérben igényesebb anyagokat használtak, és több rakodóhely is lesz, a sebességmérő műszerbe pedig egy kis LCD képernyőt építenek be, amely a fedélzeti számítógép adatainak megjelenítésére szolgál majd. Több információt csak a márciusi világpremier után árul el a Honda az új Accordról.

Forrás: [origo]
Forrás: [origo]
Forrás: [origo]
Forrás: [origo]
Forrás: [origo]
Forrás: [origo]