Vágólapra másolva!
Miután elkészült a kétliteres TDI közös-nyomócsöves változata, az Audi már a Győrben készülő sportkocsit is elérhetővé tette a dízellel.
Vágólapra másolva!

A dízelmotor és a sportosság már régóta összetartozó fogalmak az Audinál, elég csak Le-Mans-i 24 órás versenyen diadalmakat arató versenyautóra, vagy a Detroiti Autószalonon bemutatott dízel R8-ra gondolni.

A TT-be a kétliteres, kétvezértengelyes, 170 lóerős és 350 Nm-es nyomatékú közös-nyomócsöves turbódízel került, amely alacsony fogyasztás mellett jó menetteljesítményeket is biztosít a kocsiknak. Álló helyzetből az 1370 kilós kupénak 7,5, az 1415 kilós roadsternek 7,6 másodpercbe telik felgyorsulni 100 km/órára, végsebességük pedig 226, illetve 223 km/óra. Összkerékhajtásuk ellenére mindössze 5,3, illetve 5,5 literes átlagfogyasztással rendelkeznek, és 140 g/km-es emissziós mutatóik is megfelelnek az Euro 5-ös előírásoknak. Elsőkerék-meghajtású modellről jelenleg még nem esett szó, mint ahogy a dupla kuplungos S-Tronic váltó bevezetése is várat még magára.