Magyarországra jön a Ferrari Challenge

2008.03.11. 13:25

Idén Magyarországra látogat a Ferrari Challenge - jelentették be hétfőn. Augusztus 29-e és 31-e között mintegy ötven Ferrari F430 Challenget láthatunk a Hungaroringen, de a szervezők más érdekes futamokat is ígérnek.

Fotó: Körber László

Tesztelés közben. A hang a látványnál is nagyobb élmény
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A hétfői sajtótájékoztatón bemutatták a Warm Up Racing csapat versenyzőit és két versenyautóját. A tavaly még egy versenyautóval debütált csapat idén már négy autót és négy pilótát nevezett a Ferrari Challenge sorozatába, hárman közülük az Európai Bajnokságban, egyikük pedig az Olasz Bajnokságban indul.

A versenyistálló legrutinosabb pilótája az olasz Andrea Gilardi, akinek neve ismerősen csenghet az autósport szerelmeseinek: ő képviseli a csapatot a Ferrari otthonában. Honfitársunk, a már szintén rutinos autóversenyzőnek számító Jánosi Sándor és két újonc, Válint Tibor valamint az olasz Diego Roda viaskodik az öreg kontinens versenyein. A sajtótájékoztatón minden versenyző bizakodóan nyilatkozott az eljövendő versenyekről, és persze mind a négyen nagyon várják a március 28-30-i, idei első megmérettetést, a monzai nagydíjat.


Fantasztikus érzés - helyszíni riportunk


A nyilatkozatok után a versenyzők lelepleztek két Ferrari F430 Challenget. A gépcsodák nem burkolództak a Ferrari jellegzetes vörös színébe, egyikük égszínkék, a másik pedig fehér színben pompázik, így legalább könnyebb lesz megkülönböztetni őket a sok vörös autó között. A másik két versenyparipa még a Ferrari gyárban készül a sorozatra, és nemsokára csatlakozik a többiekhez.

De miben is különbözik egy ilyen Ferrari F430 Challenge egy utcai F430-tól? A szabályok értelmében csak néhány módosítás lehetséges, hogy még "versenyautósabbak" legyenek. A versenykész tömegük 1200 kg, ami mintegy 250 kg-mal kevesebb a 430-asnál, a súlycsökkenést műanyag ajtókkal, az autómodellezésből ismert Lexanból készült szélvédőkkel és karbon légbeszívóval érték el.

Fotó: Körber László

Speciális kormány és műszerfal a becsövezett vezetőfülkében
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A versenygépek V8-as motorján nem változtathattak, de az erőátvitel nem maradt érintetlenül. A Forma-1-es Ferrarikból ismert félautomata váltón keresztül a mechanikusra cserélt differenciálzár precízen juttatja a mintegy 490 lóerős teljesítményt a hátsó kerekekre, amelyek kifejezetten a Ferrari Challenge számára fejlesztett, 19 colos Pirelli gumik segítségével jut a talajra.

 AJÁNLAT

Maranello kincsei - Galleria Ferrari

A boxutcában egy tucat Ferrarit is megcsodálhattunk, és a sajtótájékoztató után eljött végre az is eljött, amire addig vártam: beindították az autókat, majd a pilóták kiálltak a boxból és bemelegítették gépeiket a tesztre. A versenybenzin jellegzetes "illata" terjengett a levegőben, mindenki türelmetlenül várt az indulásra. Persze a hangélmény leírhatatlan. A 4,3 literes, hengerenként négyszelepes V8-as alapjáraton hízelgően duruzsol, majd amikor a pilóták kigördülnek a boxutcából a pályára, és rátaposnak a gázpedálra, hangorkán tör elő a módosított kipufogó rendszerből, ami a gyorsítási szakaszban mindössze csak a váltások idejére (150 ms) csillapszik.

Fotó: Körber László

A vidám csapat. A magyar mellett olasz versenyeken is jól akarnak szerepelni
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A rendezvényen a Ferrari és a Maserati magyarországi importőrének vásárlói is lehetőséget kaptak a teszt során, hogy saját Ferrarijukkal végiggurulhassanak a Hungaroring kanyargós aszfaltcsíkján. Csak arra kellett ügyelniük, hogy a versenyautókat tesztelő profikat minél kevesebb ideig tartsák fel a pályán.