Egy hónap múlva indul a magyar Dakar

Vágólapra másolva!
A Central Europe Rally szervezői sajtótájékozatót tartottak csütörtök délelőtt, ahol elárulták a legfontosabb részleteket az idei év egyik legjelentősebb hazai motorsportversenyéről.
Vágólapra másolva!

Már csak egy hónap, és olyan sztárokat láthatunk testközelből versenyezni Magyarországon, mint Carlos Sainz, Stéphane Peterhansel, Jutta Kleinschmidt, Jean-Louis Schlesser, Robby Gordon vagy éppen Luc Alphand. A januárban elmaradt Dakar-futam pótlására szervezik meg a több állomásból álló Dakar Series nevű versenysorozatot, melynek első és egyben legnagyobb versenye lesz a részben hazánkban rendezett viadal.

A tatárszentgyörgyi katonai lőtérre szervezett sajtótájékoztatón részt vett dr. Szekeres Imre honvédelmi miniszter, valamint a teljes Szalay, illetve Palik versenycsapat is. A verseny legnagyobb támogatója a Honvédelmi Minisztérium, amely nemcsak infrastruktúrát és lőtereket, hanem Unimog mentőautókat is biztosít a szervezőknek. A miniszter elmondta: a honvédség kiáll a verseny mellett, hiszen azon felül, hogy ez jót tesz az országképnek, az egyre inkább megújuló, fiatalokból álló katonai állománynak is hasznára válhat, ha látják, miként kell ilyen terepen bánni a robusztus járművekkel. A jövőben megalakítják a hadsereg "dreamteamjét", akik részt fognak venni magyar és nemzetközi tereprali versenyeken is, illetve a minisztérium is saját versenyeket fog szervezni a katonák között, ezzel is ösztönözve a fiatalokat, hogy beálljanak a Magyar Honvédségbe.

Ezután Palik László Nissan versenyautójával megautóztatta a minisztert, valamint Szalay Balázs Opel Antarájával és Darázsi Zsolt a MAN versenykamionnal bemutatót tartott a lőtér egyik szakaszán, ahol napra pontosan egy hónap múlva a Central Europe Rally mezőnye tart éles gyakorlatot.

Fotó: Szabó Pál [origo]

Szalay Balázs, Szekeres Imre és Palik László a sajtótájékoztatón
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Szalay Balázs versenyzőként és a Dakart szervező francia A. S. O. kelet-európai képviselőjeként vett rész az eseményen, így ő számolt be a legfontosabb részletekről. Mint megtudtuk, a versenyt egy bemutatkozó fesztivál előzi meg, amelyet Szegeden tartanak április 17-én. A technikai gépátvétel és a verseny rajtja Budapesten, a Felvonulási téren és a Műjégpályán lesz; április 18-án a magyar, egy nappal később pedig a külföldi versenygépeket ellenőrzik a szervezők. Magára a Central Europe Rallyra április 20. és 26. között kerül sor.

Az első gyorsasági a mostani sajtótájékoztató helyszínén, a tatárszentgyörgyi lőtéren lesz, ahol a Duna-Ipoly Nemzeti Park kérésére nem 160, hanem csak egy 63 kilométeres gyorsasági szakaszt jelölnek ki a mezőnynek. A versenyzők ezután Románia felé veszik az irányt, a következő három gyorsasági szakaszt ugyanis Nagybánya környékén tartják meg. Április 23-án tér vissza a mezőny Magyarországra, a negyedik napon Debrecenig kell visszajönni. Másnap Veszprém felé veszik az irányt, ahol a jutaspusztai lőtéren egy 170 km hosszú gyorsaságit jelöltek ki. Az utolsó két napon már a környéken maradnak, a cél és az ünnepélyes díjátadó Balatonfüreden lesz.



Helyszíni riportunk

Összesen 3300 km vár majd a nemzetközi tereprali mezőnyre, ennek majdnem a fele, 1610 km mért gyorsasági lesz. Szalay Balázs tájékoztatása szerint eddig 135 motor, 86 autó és 41 kamion indulása mondható biztosnak. Első ízben nálunk vesz részt gyári csapattal a tereprali-viadalon a Honda csapat, fő ellenfelük a szintén gyári Yamaha és a KTM csapat lesz. Természetesen a Dakaron az utóbbi években verhetetlennek bizonyuló osztrák KTM számít a legnagyobb esélyesnek, akik nem kevesebb, mint hét gyári motort fognak indítani.

Forrás: [origo]

Palik a sajtótájékoztató után Nissanjával megkocsikáztatta a minisztert
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Az autósoknál valószínűleg a négy-négy autóval induló Mitsubishi és Volkswagen, valamint a három autóval érkező BMW csapat közül kerül ki a győztes, de itt lesz a komplett Schlesser csapat is két buggyval, és Robby Gordon is eljön a félelmetes Hummerével. Nem szabad elfeledkezni a magyarokról sem, ugyanis az Opel Antarával versenyző Szalay Balázsnak, a nissanos Kiss Sándornak és Palik Lászlónak is komoly esélye van, hogy akár a legjobb tízben végezzen, ami komoly fegyvertény lenne a mezőny erőssége miatt.