Vágólapra másolva!
A Suzuki a New-York-i Autószalonon bemutatta a Kizashi 3 tanulmányautót, ami a két év múlva megjelenő középkategóriás limuzin előfutára.
Vágólapra másolva!

Tavaly kezdődött a Kizashi-láz a Suzukinál, amikor a Frankfurti Autószalonon bemutatták a ferdehátú Kizashit, egy hónappal később Tokióban pedig már a szabadidő-autós jegyekkel rendelkező Kizashi 2-ről is lehullott a lepel. A most bemutatott Kizashi 3 mind közül a legközelebb áll a sorozatgyártáshoz, hiszen tetszetős formáján semmi rendkívüli nincs, leszámítva persze a 21 colos kerekeket. A négyajtós limuzin hossza 4650 mm, ezzel rövidebb egy Mazda6-nál, de egy 3-as BMW-nél például hosszabb valamivel. 2800 mm-es tengelytávolságánál viszont jelenleg nincs nagyobb a középkategóriában, ezért valószínűleg a hátsó lábtér nem lesz kicsi. Sok modell eszünkbe juthat, ha ránézünk az autóra, az első fényszórók az 1-es BMW-ére, a hűtőrács pedig a Volkswagenekére és az Audikéra emlékeztet, az összhatás mégis harmonikusra sikeredett. Rövid túlnyúlásaival, lemezfelületeihez képest kis ablakaival, szinte vízszintes övvonalával, és óriási kerekeivel a Chrysler 300C arányai is beugorhatnak a szemlélőnek a Kizashi 3 láttán.

A tanulmányautó orrába egy 3,6 literes V6-os benzinmotort tettek a Suzuki mérnökei. Ennek az erőforrásnak a 300 lóereje egy hatfokozatú, kormány mögötti fülekkel is kapcsolható automatikus sebességváltón keresztül érkezik meg a négy kerékhez, ugyanis a Kizashi 3-mat intelligens összkerékhajtással is felvértezték Japánban. A szériaváltozat várhatóan 2010-ben jelenik meg, elsőként Észak-Amerikában vezetik majd be a piacra, de később más kontinensekre, így Európába is eljut majd az autó. Gyártani Japánban fogják, az egyelőre még építés alatt álló sagarai Suzuki gyárban.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]
Forrás: [origo]Forrás: [origo]