Szalay nyert Nagykanizsán

Vágólapra másolva!
Az Opel Antarával versenyző Szalay-Bunkóczi páros nyerte az Országos Tereprali Bajnokság második futamát, a Fisher - Fujitsu Klíma Kupát. A tízszeres Dakar résztvevő végig szép küzdelmet folytatott Palik Lászlóval a saras pályákon, végül egy perccel nyert a nissanos páros előtt.
Vágólapra másolva!

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Az Opel Antara hiba nélkül üzemelt a két versenynapon Szalay alatt


A pénteki murvás, tempós gyorsasági szakaszok után, ahogy az várható volt, szombaton már változatosabb saras, technikás, vérbeli tereprali gyorsaságikon folyt a küzdelem a bajnokság második futamán. Az első nap után élen álló cseh Zapletal ugyan a szombati első szelektívet még meg tudta nyerni a Mitsubishi Strakar pickuppal, a következőn azonban szétszakadt az autó kuplungja, és fel kellett adnia a küzdelmet. Az első helyet így megöröklő Szalay - Bunkóczi páros élt a lehetőséggel, és megnyerte a futamot. Két második hellyel kezdte a szombatot az Opellel versenyző páros, a harmadik, erősen felázott gyorsaságira azonban nem volt megfelelő gumijuk, így ott közel fél percet kaptak Palikéktól. Az utolsó mért szakaszra azonban felszívták magukat, és visszaadták azt a fél percet az RTL Motorsport Klub versenyzőinek. Szalay a verseny után elmondta, hogy még mindig keresik a beállításokat az új, független hátsó futóműhöz, de a helyzet már sokkal jobb, mint az Italian Baján, mert azóta stabilizátorokat is kapott az Antrara. Azonban az autó mozgása még így is kicsit "limuzinos" volt a pilóta szerint, ezért a Közép-Európa Rally-ig még kicserélik a rugókat és átállítják a lengéscsillapítókat.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Palik László elégedett volt a második hellyel, mert már vezeti a bajnokságot


Palik László elégedett volt a második hellyel, hiszen így toronymagasan átvette a vezetést a bajnokságban. A pilóta nagyon élvezte az adok-kapok küzdelmet Szalay-val, technikai problémája nem volt, és vezetői hibát sem vétett. Palik elmondása szerint a körülmények összehasonlíthatatlanul jobbak voltak a tavalyiaknál, és bár most is voltak saras részek és mély tócsák, a pályák azonban idén végre nem képeztek áthatolhatatlan akadályt a versenyautók számára. Elmondta azt is, hogy ennyi nézőt talán még sohasem látott magyar tereprali versenyen a pályák szélén.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Gál Baba Protója már tízéves, de felveszi a versenyt a modernebb autókkal is


A harmadik helyre a legrutinosabb versenyző, Gál "Baba" István futott be saját építésű G. Baba Protójával, ami azt is jelenti, hogy az abszolút bajnokság második helyére léptek elő, kategóriájukat pedig vezetik két futam után. Ahogy azt várta, sikerült a tegnapi hetedik helyről jócskán előrelépniük, részben Oroszlán Tibor navigátor hibátlan munkájának köszönhetően. Ugyan a szombati második gyorsasági felét fék nélkül teljesítették, mert egy fadarab letépte a fékcsövet a Proto hátsó kerekénél, de ez lényegében nem befolyásolta az eredményüket, mert ott is harmadikként végeztek, csakúgy, mint a verseny végén. A tízéves Proto amúgy hibátlanul üzemelt, jobb eredményt a pilóta szerint jelenleg nagyon nehéz lenne elérni vele a világszínvonalú autókkal induló ellenfelekkel szemben. Gál István tanítványa, a szintén Corvette-motoros Protóval induló Lukács András is nagyon örült a negyedik helynek, mert ez végre feledtette benne az Italian Baján történt borulását. A Léhi Sándor vezette szervizcsapat tökéletesen helyreállította az autót a nagykanizsai versenyre, így végig a példakép, Gál István közelében tudtak autózni, 10-20 másodpercekre lemaradva tőle. Lukács navigátora, Gróf Zoltán élete első versenyén van túl, de így is hibátlanul végezte el feladatát, a pilóta elégedett volt a teljesítményével.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Lukács a másik Protóban próbálta beérni mesterét, végül mögötte végzett


A kék Nissan pickupot hajtó Ács László lett az ötödik a Fisher -Fujitsu Klíma Kupán, teljesítményén nem látszott meg, hogy a bajnokság első versenyét kihagyta. Hatodik helyen végzett a cseh Porizek a gyári építésű, dízel X5-ös BMW-vel. Az első napi harmadik helyezés után azért csúsztak vissza három helyezést, mert nem hoztak sárgumit, így egy ízben el is akadtak, és az egyetlen Challenge kategóriában indult versenyző, a Nissan Navarát kormányzó Németh Csaba húzta ki őket a mocsárból. Talán a verseny legnagyobb szenzációja volt a hetedik helyen befutó Fodor Imre produkciója, akinek ez volt az első tereprali versenye, korábban ugyanis tíz éven keresztül off road versenyeken indult. A mezőny egyetlen hölgy navigátorával, Salamon Hédivel versenyző Fodor ráadásul az abszolút negyedik helyet szerezhette volna meg a hosszú tengelytávú, ralliartos Pajeróval, ha nem kapott volna két perc büntetést a versenybíróságtól egy korai időellenőrző-pontra érkezés miatt.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Az újonc Fodor-Salamon páros a negyedik helyet bukta el egy büntetés miatt


A verseny egyik legnagyobb vesztese az a Fazekas Károly lett, aki az első nap végén még az abszolút negyedik helyről várta a folytatást a Chevrolet motoros, fehér BMW X5-össel, végül azonban csak a 15. lett. A szombati második gyorsaságin a pilóta túl nagy tempóval próbált bevenni egy jobbkanyart, lesodródtak az útról, aztán egy farönk úgy megdobta az autót, hogy húsz métert repültek a fák közé. Azonnal kaptak két defektet, a kerekeket lecserélték, de az X5 bal eleje is megsérült. Ennek ellenére végül saját lábán jött le a sormási gyorsaságiról a BMW, de a limitidőt kikésték, amit a versenybíróság két óra büntetéssel "díjazott". Fazekas részben a számára ismeretlen sárgumikat okolta a balesetért, véleménye szerint a megszokott, kisebb profilmélységű BF Goodrich-ekkel gond nélkül bevehető lett volna az a kanyar ekkora tempóval is

A H csoportot Benyó Miklós nyerte meg, miután a két nap összes gyorsaságiján az első helyen végzett a Mitsubishi Pajeróval.