Loeb sorozatban negyedszer győzött Argentínában

2008.03.30. 19:50

A rövid, mindössze három gyorsaságiból álló utolsó napra is maradt izgalom. Petter Solberg Subaruja elromlott, így Loeb mögött Atkinson és Sordo állhatott a dobogóra. Mayerék előtt megcsillant a pontszerzés lehetősége, de a technika ördöge másképp akarta.

Forrás: Getty Images

A Subaru becsületét végül Atkinson mentette meg, második helyével összetettben is feljött harmadiknak


Pénteken és szombaton is sokan búcsúztak az időjárás következtében nehézzé vált pályák miatt, ám közülük sokan folytatni tudták a super rally szabályai szerint. (Kihagyott gyorsaságinként ötperces büntetés mellett következő nap visszaállhat a versenybe a kiesett pilóta, ha az autót sikerül helyrehozni.) Annyira szétszakadt a mezőny, hogy többen a büntetéssel együtt is pontszerző helyekre pályázhattak. A talaj viszont még talán az első két napinál is rosszabb volt, és a köd is visszatért, így a hátralévő versenytáv koránt sem volt csendes vasárnapi autózgatás.

Az első, 24,7 kilométeres szakaszon Solberg Impreza WRC-jének elektromos rendszere romlott el, hatalmas csalódást okozva az egész csapatnak. Bátyja, Henning is kiesett, de ő legalább olyan helyről, ahonnan már mindegy volt. A Suzuki WRC-vel versenyző Gardemeister kormányszervó nélkül teljesítette a szakaszt, majd kiállt.

Forrás: Getty Images

Sordo szép csendben lopakodott a dobogóra


A következő, utolsó "rendes" gyorsasági (a valóban utolsó már csak egy rövid szuperspeciál volt) hozta a verseny legszörnyűbb körülményeit: egyszerre volt sár, eső, és köd. Galli azt mondta - pedig ő már látott egyet s mást -, hogy élete legnehezebb gyorsaságija volt ez. A kenőszappan-szerű murva sok áldozatot követelt, Matthew Wilson a szombatihoz hasonlóan a záró napon is kiütötte a Focus WRC futóművét.

Itt vérzett el a PWRC mezőnyben második helyen álló Al-Attiyah (motorhiba), és a Mayer/Tagai duó is alig tudott végigvergődni a gyorsaságin. Sajnálhatják, mert a sok kieső miatt akár a kategória nyolcadik, pontszerző helyét is elcsíphették volna, így maradtak a tizediken.

Forrás: Getty Images

Kalandos versenye volt az argentin Villagrának, de a három világbajnoki pontért megérte küzdeni


Az utolsó, közönségszórakoztató rövidke szakaszon már nem történt helycsere, bár a végül hatodiknak befutó helyi Villagra kissé átrendezte a pályát.

Loeb megszerezte pályafutása 39. WRC futamgyőzelmét, és átvette az összetettben is a vezetést Hirvonentől. A finn első napi kiesése ellenére négy ponttal térhet haza, és egy egységet a PWRC győztese, az osztrák Aigner is elkönyvelhet. A gyártók versengése az egyénihez hasonlóan szoros, a Citroën nagyon feljött a Fordra.

Forrás: Getty Images

A Stobartosoknak nem ment Argentínában, egyedül Galli látta meg a célt. Jordániában lehet javítani


Legközelebb április utolsó hétvégéjén lesz rali-vb futam, új helyszínen, Jordániában, minden bizonnyal hőségben.


A verseny végeredménye:

1. Loeb/Elena  Citroën  4:05:48,6
2. Atkinson/Prevot  Subaru +2:33,2
3. Sordo/Marti  Citroën  +4:04,5
4. Rautenbach/Senior  Citroën  +20:03,5
5. Hirvonen/Lehtinen  Ford  +25:15,3
6. Villagra/Companc  Ford  +27:42,0
7. Galli/Bernacchini  Ford  +27:51,8
8. Aigner/Wicha  Mitsubishi  +28:59,3



A PWRC végeredménye:

1. Aigner/Wicha  Mitsubishi  4:34:47,9
2. Beltrán/Rojas Mitsubishi +1:05,6
3. Ketomaa/Teiskonen  Subaru  +2:53,3
10. Mayer/Tagai  Subaru  +39:43,5



A világbajnokság állása egyéniben:

1. Loeb/Elena  Citroën  30
2. Hirvonen/Lehtinen  Ford  25
3. Atkinson/Prevot  Subaru  22
4. Latvala/Antilla  Ford  16
5. Galli/Bernacchini  Ford  11
6. P. Solberg/Mills  Subaru  9
7. Sordo/Marti  Citroën  9
8. Duval/Chevailler  Ford  5



A világbajnokság állása a gyártók közt:

1. BP Ford Abu Dhabi WRT  44
2. Citroën Total WRT  41
3. Subaru WRT  33
4. Stobart VK M-Sport Ford WRT  22
5. Munchi's Ford WRT  10
6. Suzuki WRT  6



A világbajnokság állása, PWRC:

1. Ketomaa/Teiskonen  Subaru  14
2. Aigner/Wicha  Mitsubishi  10
3. Beltrán/Rojas  Mitsubishi  8