Csak a kékek Loeb nyomában

2008.03.30. 1:54

Alaposan megtizedelődött az élmezőny szombaton, a pénteki csillaghullás után Gigi Galli, Wilson, H. Solberg, és Gardemeister is kiesett. Loeb mögött a két gyári Subaru van dobogós helyen. Mayer Gáborék jönnek föl, az egyik gyorsaságin szenzációs, abszolút 8. időt értek el.

Forrás: Getty Images

Szárnyal a Citroën, és Loeb sem hibázik, de még hátravan egy nap


Reggel Solberg kezdett a legjobban, és összetettben rögtön meg is előzte csapattársát, Atkinsont. Loeb megnyugtató előnye ellenére sem örült, így nyilatkozott az első két szakasz után: "Az első gyorsasági rettenetes volt, elsőként indulva 15-20 centis sárban kellett mennem, a kerekek folyamatosan kipörögtek. Kicsit aggódom, hogy milyenek lesznek ezek az utak délutánra, amikor újra végigmegyünk rajtuk."

Rájárt a rúd a Munchi's Ford csapatra: az első nap után hatodik helyen álló Villagra defekttel kezdett, a gyorsaságin végrehajtott kerékcseréje három percbe került, Luis Pérez Companc pedig rosszul érezte magát, és kiállt a 16. helyről. Latvala kálváriája is véget ért, az első gyorsaságin odaütötte a kocsi alját egy sziklához, ennek következtében megsérült egy elektromos kábel, és hiába javították meg a cél után a Fordot, kikéstek az időből.

Forrás: Getty Images

Solberg szombaton öt gyorsaságit nyert, és a második helyen áll. Rég ment ilyen jól


Később tovább folytatódott a két Subaru csatája a második helyért, Petter Solberg nyúlfarknyi előnnyel jött be a napközbeni szervizelésre. Ugyanide Galli negyedikként érkezett, ám alaposan megrongálódott autóval. Így mesélte el a történetet az olasz: "A 14. szakaszon átkeltünk egy vízátfolyáson, onnantól folyamatosan füst terjengett a kocsiban. Később kiderült, hogy a kábelek zárlatosak lettek, és annyira bizonytalanná vált az elektronikai rendszer működése, hogy ki kellett állnunk. Nagyon sajnálom, mert jó helyen voltunk."

A Stobart csapat mindhárom autója rövid idő alatt kiesett, Galli után Henning Solberg és Wilson is búcsúzni kényszerült, az ifjú brit futóműve sérült meg. A zárónapon - a super rally szabályok értelmében, jelentős büntetéssel - alighanem mindhárman folytatják Loeb közben folyamatosan szállította a jó időket, a sok búcsúzó miatt Hirvonen pedig a pénteki, 25 perces büntetésének dacára újra pontszerző helyre került.

Forrás: Getty Images

Hullottak a Fordok egész nap, Latvala, Galli, Wilson, H. Solberg, és Pérez-Companc is búcsúzott. Többségük vasárnap folytatja


Nap végére eldőlni látszott a második hely sorsa is, Atkinson lemaradt Solbergtől, a csapat nem akarja kockáztatni a két dobogós helyezést. Két Subaru egyébként utoljára 2003-ben, a brit futamon állt a pódiumon. Sordo ért be a negyedik helyre, ötödik a privát C4 WRC-t hajtó zimbabwei Rautenbach.

A szériaautósok (PWRC) mezőnyében is volt esemény bőven, Aigner vezet továbbra is, és már az abszolút hetedik helyen áll. A Subaruk jönnek fel, Al-Attiyah már a második. A katari versenyző főszerelője a magyar Borsos Péter, az ő sikere is ez a remek pozíció. Kiváló részeredményeket ért el a Mayer/Tagai páros. A nap első felében folyamatosan küzdöttek a durva talaj okozta károkkal, de a Prodrive csapat kicserélt minden sérült alkatrészt, és délután egy kiemelkedő, kategória második, abszolút nyolcadik időt is futott a magyar egység.

Forrás: Getty Images

A PWRC mezőnyét óriási kihívás elé állítják a körülmények, a képen látható Ligato is elvérzett a szombati első gyorsaságin


Vasárnapra mindössze három, összesen 44 kilométer hosszú gyorsasági szakasz maradt. Loeböt csak valami fatális hiba választhatja el idei harmadik győzelmétől, és Mayerék is izgulhatnak, hiszen jelenleg a tizedik helyen állnak a kategóriában - az első nyolc kap pontot a világbajnoki értékelésben.

A verseny állása a második nap után:

1. Loeb/Elena  Citroën  3:28:16,5
2. Solberg/Mills  Subaru  +1:19,6
3. Atkinson/Prevot  Subaru  +2:08,5
4. Sordo/Marti  Citroën  +3:32,1
5. Rautenbach/Senior  Citroën  +18:00,1
6. Hirvonen/Lehtinen  Ford  +24:44,5
7. Aigner/Wicha  Mitsubishi  +25:27,2
8. Villagra/Companc  Ford  +25:53,4


A PWRC állása:

1. Aigner/Wicha  Mitsubishi  3:53:43,7
2. Al-Attiyah/Patterson   Subaru  +0:51,1
3. Beltrán/Rojas  Mitsubishi  +1:06,7
4. Mayer/Tagai  Subaru  +22:31,8