Még erősebb Nissan GT-R jön

Vágólapra másolva!
Miközben a Nissan GT-R iránt elképesztő érdeklődés mutatkozik, a gyártó megkezdte az izmosabb V-Spec változat nürburgringi tesztelését is, lehengerlő eredményekkel.
Vágólapra másolva!

Forrás: Autoexpress

Bár nagy érdeklődésre lehetett számítani, a Nissannál azzal mégsem számoltak, hogy Nagy-Britanniában, 48 órával a rendelésfelvétel megkezdése után már hétszázan foglalták le maguknak a legújabb japán szupersportkocsit. A Nissan most nagy gondban van, mert a kézzel összeszerelt ikerturbós motor miatt a GT-R-ből havonta mindössze ezer darabot képes készíteni.

Most a cég európai ágánál azon vannak, hogy meggyőzzék a gyártót, többet jutasson el a Tochigiban készülő modellből a szigetországba, hogy ne nyúljanak kibírhatatlanul hosszúra a várakozási idők. Helyzetüket nehezíti, hogy a világ Nissan kereskedőinek nagy része még nem is jelezte GT-R igényét az anyacég felé, de nem valószínű, hogy a többi fejlett országban kevésbé népszerű lesz majd a kocsi.

Forrás: Autoexpress

Mindeközben megindult a Nissan GT-R V-Spec, a könnyebb és erősebb kiadás tesztelése a Nürburgringen. Már a prototípus megjelenéséből is sejteni lehet, hogy nemzetközileg mindenhol dicsért elődjénél is sokkal erősebb lehet. Erejéről árulkodik a nagyobb leszorítóerőt garantáló első terelőszárny, és az új diffúzor is. Az alapmodellnél várhatóan nagyjából 150 kilóval könnyebb V-Spec pehelykönnyű, fekete alufelniket, kerámia féktárcsákat, és több helyen szénszálas karosszériaelemeket kaphat, többek közt ilyen lehet a képeken látható új hátsó szárny is.

Ami azonban a legfontosabb, hogy szemben a 480 lóerős alapmodellel, a V-Spec állítólag 550 lóerős teljesítménnyel bír, amelynek köszönhetően szinte hihetetlen, 7 perc 25 másodperces kört volt képes menni a Nordschleifén. A sima GT-R 7 perc 38 másodperces időre volt képes, míg a 612 lóerős Porsche Carrera GT-vel is csupán 7:28-as időt tudott menni Walter Röhrl 2004-ben.

Forrás: Autoexpress

Ugyancsak a GT-R-hez kapcsolódó hír, hogy a jármű feltörhetetlenként meghirdetett sebességszabályozóját az amerikai COBB tuningcégnek már sikerült is feltörnie. A rendszer elméletileg csak akkor engedné 180 km/óra fölé menni az autót, ha GPS rendszere segítségével érzékelné, hogy az éppen egy versenypályán van. Leszabályozás nélkül a GT-R elméletileg akár 310 km/óráig is képes eljutni. Bár az amerikaiak teszteléseiket egy japán GT-R-en végezték, mire megérkezik az Egyesült Államoknak szánt modell, már számos apró kis kiegészítővel akarnak majd az érdeklődőknek kedveskedni.

A tengerentúli tuning sikerek azt is jelezhetik, hogy mire az első Nissan GT-R-ek valamikor 2009 márciusában megérkeznek majd Európába, addigra a különböző műhelyekben tárt karokkal várják majd a még erősebb autóra vágyó vásárlókat. A GT-R alapára egyébként 66 800 euró, de a Premium és a Black kiadások ennél jóval többe kerülnek. Magyarországon a budaörsi Nissan Gablini szalon lesz az egyetlen, ahol meg lehet majd venni a GT-R-t, várhatóan 2009 őszétől.