Tovább fejlődik a Seat Leon Supercopa

Vágólapra másolva!
Tavaly indult útjára a hazai gyorsasági bajnokság legújabb csillaga, a Seat Leon Szuperkupa. Az első idényben kiválóan vizsgáztak a Leonok, de az újonnan induló Európa Kupa miatt itthon is fejlődnek az autók.
Vágólapra másolva!

Forrás: Duen

A 2007-es indulók. Összesen tizenhét autó vett részt a sorozatban, 2008-ban még többen lesznek


A 2007-es év legnagyobb hazai autósporttal kapcsolatos durranása minden bizonnyal a Seat Leon Szuperkupa megjelenése volt, hiszen egy új topkategóriával gyarapodott a hazai márkakupák sora, valamint egy igencsak népszerű, ezáltal eladható sorozattal lett gazdagabb a hazai gyorsasági autósport.


A Seat Leon Szuperkupa 2007-es idényének összefoglaló klipje


Az új kupasorozat igen jól vizsgázott az első évében, Kiss Norbertnek és Wéber Gábornak köszönhetően nagyon magas színvonalú versenyzést láthattunk a bajnoki címért. Az év végi sajtótájékoztatón azonban már elhangzott, hogy 2008-ban útjára indul az európai WTCC futamok betétfutamaként a Seat Leon Európa Kupa, amelyen magyar pilóták is indulhatnak, ezért a hazai autók is fejlődni fognak.

Forrás: Duen

Wéber, Kiss és Hatvani - remélhetőleg eredményesen tudnak elindulni az Európa Kupában, ahol minden futamgyőzelem után WTCC indulás jár


A nemzetközi sorozaton elvileg a tavalyi bajnokság első három helyezettje indulhat el, ami azt jelenti, hogy Kiss Norbert és Wéber Gábor mellett a még nagyon fiatal Hatvani Bálint képviselheti hazánkat. A hírek szerint az első két futamon ez biztosan így is lesz, de remélhetőleg az egész sorozaton részt vesznek a fiúk.

A 2008-as idény szempontjából azonban fontosabb lehet, hogy hazánkban is Európa-kupás autók fognak indulni. Egy részük újonnan gyártott lesz, a tavalyiak pedig megkapják az átépítő kittet. Ez azt jelenti, hogy rövidebb végáttétellel indulnak a Seatok, a hazai pályákon még ruganyosabbak, gyorsabbak lesznek. Nő az intercooler (magyarul töltőlevegő-hűtő) mérete, így a melegre nem lesz annyira érzékeny a Seat. Az abroncsok is szélesebbek lesznek, ezentúl 265-ös Pirelli slickeket használ a sorozat. A fékek hűtését is javítja az új első spolier, apróbb módosítások lesznek az utastérben is.

Forrás: Seat

Az új versenyautó, amellyel már nem lesz lehetetlen az 1:55-ös idő a Hungaroringen


A hírek szerint az új autó körülbelül 1-1,5 másodperccel gyorsabb egy Hungaroringhez hasonló versenypályán az elődnél, vagyis a seatos élmenők számára már elvileg elérhetővé válhat az 1:55-ös idő a Hungaroringen. Ez körülbelül a jóval erősebb nagytúra autósok tavalyi topideje, ahol kupás Porschék és nagyon erős BMW, Mitsubishik mennek a mezőnyben.

Forrás: SeatA Seat egyébként a versenyautón kívül az utcai változatot is fejlesztette, éppen a napokban mutatták be az új Seat Leon Copa Editiont. Ez ugye a már körülbelül egy éve létező Cupra alapjaira épül, de a sportsikerek miatt már ideje volt, hogy kihozzanak egy erősebb verziót is. A Seat kínálatban otthonosabban mozgóknak feltünhet, hogy az autó orrán a Monster csomagból ismert első szpojler van, vagyis a megjelenése brutális. A motorháztető alatt ugyanaz a kétliteres TFSI motort dobog, mint a Cuprában vagy a Supercopában de a teljesítménye a Cuprához képest 45 lóerőt nőtt. A Copa Edition 285 LE és 360 Nm leadására képes, ami azt jelenti, hogy ez a legerősebb valaha gyártott Seat sportkocsi.