Motorkerékpárt gyártana a VW vezére

Vágólapra másolva!
A Volkswagen 2006-ban bemutatott háromkerekű tanulmánya után felfrissítené a GX3-mal kapcsolatos terveit, illetve betörne a kétkerekűek piacára.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

Egy háromkerekű tanulmány már megszületett


Ferdinand Piech, a Volkswagen elnöke - a német Stern magazinnak tett kijelentése szerint - nagyon bánja, hogy 1985-ben nem volt cége agilisabb, amikor a Ducati anyagi problémákkal küzdött. A válsághelyzetbe került olasz gyárat valószínűleg nagyon alacsony áron vehette volna meg a VW, ám a Ducati végül a Cagiva tulajdona lett. A fennmaradás mellett egyébként az adásvétel után az is kétséges volt, hogy a márkanév megmarad, hiszen a Cagiva azt tervezte, hogy az összes modellt saját neve alatt forgalmazza tovább, ám végül a név maradt, és a korábbinál is vadabb modellek születtek.

A Volkswagen elnöke egyébként szenvedélyesen szereti a Ducatit, és 71 éves kora ellenére maga is motorozik. "Magam is Ducatin motorozok. 180 lóerős, és jobb a teljesítmény-tömeg aránya, mint egy 1001 lóerős Bugattinak." - nyilatkozta elégedetten.

Nem kizárt egyébként, hogy a Volkswagen - ha nem is a Ducatival - megtalálja a módját annak, hogyan gyártson motorokat. A Volkswagen konszernben volt már példa motorkerékpár gyártóval való együttműködésre, hiszen a Porsche volt, amely besegített a Harley Davidsonnak a sportos modellek életre keltésében. Így született például 2002 környékén a V-Rod, amely azóta az amerikai gyár büszkesége.

Ha a Volkswagen komolyan gondolja motorkerékpárokkal kapcsolatos álmait, nem kell messzire mennie, hiszen a 2006-ban bemutatott háromkerekű GX3 tanulmány elképzelései mentén, akár a "környékbeli" gyárakkal, vagyis a BMW-vel, vagy a KTM-mel is szövetkezhetne. Persze csak akkor, ha a német és az osztrák gyár is támogatná az ötletet, hogy konkurens modell megszületéséhez nyújtsanak segítséget.