Hihetetlen balszerencsével esett ki Loeb - Jordán-rali, 2. nap

2008.04.27. 12:29

Úgy tűnt, a Jordán-rali második napja Loebé lesz. A világbajnok sorra nyerte a szakaszokat, de egy bizarr baleset után fel kellett adnia a versenyt. Az első helyért így hárman, Sordo, Latvala és Hirvonen csatáznak.

Fotó: Topspeed/Bálint Richárd

Latvala egész nap jól ment, itt azon kevés kanyarok egyike látható, ahol nézők előtt produkálhatta magát


Miután a csütörtöki teszten Sordo volt a leggyorsabb, pénteken is ő szerepelt legjobban, Loeb előtt. Szombaton reggel ötven egység vágott neki a Jordán-rali második napjának (a rajtnál 54-en voltak, pénteken egyedül Gardemeister esett ki a WRC-ből). Loeb a reggeli szervizelésnél elmondta, a napi terve a minél nagyobb előny megszerzése vasárnapra, hogy akkor - mivel ha vezet, ismét ő rajtol elsőként - már ne kelljen kockáztatnia.

Ennek megfelelően egymás után nyerte a szakaszokat, mégpedig nem is kevéssel: a 11. gyorsasági után már több mint fél perccel vezetett Sordo előtt. Ekkor olyan baleset történt, amelyre még sokáig emlékezni fogunk. Történt, hogy a szakaszt már befejező Loeb, és a még odafelé tartó Rautenbach (az ominózus gyorsasági rajtja és célja közel volt egymáshoz) épp szembetalálkoztak egy beláthatatlan kanyarban. Egyikőjük sem figyelt oda - Loeb már kiengedett, Rautenbach pedig a sérült ajtajával volt elfoglalva, melyet menet közben tartani kellett -, ennek következtében a két C4 WRC frontálisan összeütközött, és mindkét autó használhatatlanná vált.

Fotó: Topspeed/Bálint Richárd

Loeb autója a Rautenbach-hal való találkozás után. Mindkét C4 WRC eleje hasonlóan néz ki. Bűnbak nincs, a világbajnok 10 pontja viszont elúszott


A finoman szólva is kellemetlen incidensről Olivier Quesnel, a Citroën csapatvezetője így alkotott véleményt: "Talán soha nem fogjuk megtudni, ki volt a hibás, mindenesetre rettentő szerencsétlen eset. Volt egy autónk, amely már magabiztosan vezette a versenyt, majd kiesett. Ez szomorú, de néha megesik, ilyen a sport. Mindenesetre még mindig van egy autónk, amelyik az élen áll, mindent megteszünk hogy ott is érjen majd a célba."

Ettől kezdve a délután egy hármas versenyfutássá alakult, Sordo, Latvala és Hirvonen közt. A két fordos pilóta megelőzte a spanyolt, miközben a szakaszokat Gigi Galli nyerte - tegnapi hibája után már hiába.

Fotó: Topspeed/Bálint Richárd

Solberg pénteken a futóművet ütötte ki az Impreza alól, szombaton felborult. Vasárnap az autó sérülései miatt már nem folytathatja


A napi utolsó gyorsasági ismét komoly izgalmakat tartogatott. Petter Solberg fejtetőre állította Subaruját, ő és navigátora szerencsére sértetlenül úszták meg a kalandot. Sordo viszont visszaelőzte a Ford finn fiataljait, nem véletlenül. Hirvonen és Latvala azt eszelték ki, hogy lemaradnak, hogy a záró napon ne nekik kelljen elsőként indulniuk a poros úton. A célban nevetve mesélték, hogy "egy vízátfolyás után csúszkált az autóm" (Latvala), illetve "lecsúszott a lábam a gázpedálról" (Hirvonen)... Sordo erre kínjában csak annyit tudott mondani, hogy rajta az eső segítene sokat. Nos, Jordániában erre nem sok esély van.

Az élen álló trió után messze lemaradva Atkinson következik, Aava, Wilson, az eddig meglehetősen halvány produkciót mutató Henning Solberg, Villagra a további sorrend. 

Fotó: Topspeed/Bálint Richárd

Sandell vezeti a JWRC kategóriát, de Renault-ja betegeskedik, kérdéses, hogy be tudja-e fejezni a versenyt


A JWRC-t továbbra is Sandell és Cliója vezetik, Ogier remek versenyzéssel a második helyre kapaszkodott fel, a tegnap még második Mölder elé. Batikhi kisasszony továbbra is versenyben van, jelenleg a 44. helyen áll Imprezájával.
A záró napon hat szakasz vár a versenyzőkre, a sorsdöntő a 41,45 km hosszú, kétszer ismétlődő gyorsasági lesz.

A verseny állása két nap után:

1. Sordo/Marti Citroën  2:29:02,9
2. Latvala/Anttila  Ford  + 0:08,5
3. Hirvonen/Lehtinen  Ford  + 0:10,4
4. Atkinson/Prevot  Subaru  + 2:03,4
5. Aava/Sikk  Citroën  + 3:07,2
6. Wilson/Martin  Ford  + 4:56,5
7. H. Solberg/Menkerud  Ford  + 5:10,9
8. Villagra/Perez Companc  Ford  + 6:56,3