Hirvonen győzött, és visszavette a vezetést összetettben

2008.04.28. 2:35

Versenytáv szempontjából - a megszokottól eltérően - az utolsó nap volt a leghosszabb Jordániában, ennek megfelelően a vasárnap sem volt unalmas. A nyolc pontszerző helyen hat Ford végzett, de még a ma újrainduló Loeb is hozott egy egységet a Citroënnek a gyártóknál.

Fotó: Topspeed/Bálint Richárd

Csodálatos történelmi helyszínen zajlott az első jordániai WRC futam. Sordo kellemes emlékekkel és 8 ponttal térhet haza


Pénteken Sordo diadalmenetének lehettünk tanúi, szombaton Loeb és Rautenbach frontális találkozásától volt hangos a szervizpark. A zárónapra hat gyorsasági maradt, kétszer kellett a mezőnynek teljesíteni a 41,45 kilométer hosszú, Jordán folyó partján kanyargó szakaszt.

Miután szombat délután Hirvonen és Latvala az első helyre tessékelte Sordót, a spanyol indult elsőnek. Mint az várható volt, ez nem neki kedvezett, már az első gyorsaságin megelőzte őt a két gyári Ford. A másodikon viszont Latvala futóműve megsérült, így a déli szervizelési lehetőségig csak lassabban tudott haladni a finn páros - addigra a nyolcadik helyre csúsztak vissza. És csak azért a nyolcadikra, mert időközben kiesett Aava, aki pedig élete legjobb eredményét érhette volna el, ha nem üti oda a C4 WRC futóművét annyira, hogy lehetetlenné váljon a folytatás.

Fotó: Topspeed/Bálint Richárd

Loeb ezúttal nem mosolyog. A pályán a leggyorsabb volt, de a balszerencse egyelőre megfosztotta negyvenedik győzelmétől


A hosszú gyorsaságin Loeb azért megmutatta, ki a leggyorsabb, bár egyéniben már nem volt esélye a pontszerzésre, a gyártóknál kedvező esetben még kinézett valami. Délben Hirvonen, Sordo, Atkinson, H. Solberg volt a sorrend, az eddig szinte semmit sem mutató norvég szépen feljött az utolsó napra. Állítása szerint ez azért volt így, mert ekkorra jött rá, hogyan is kellene vezetni a Focus WRC-t a sziklás-homokos terepen. A maradék három szakasz közül a legnagyobb izgalom az utolsón történt, ahol az addig 7. helyen álló, a versenyt tavaly megnyerő Al-Quassimi két defektet is kapott, így odalett a pontszerzés, a pilóta nagyon csalódott volt emiatt.

Végül Hirvonen győzött, s ezzel összetettben visszavette a vezetést Loebtől. A finn eddig minden idei versenyről pontokkal távozott, ezt egyedüliként mondhatja el magáról. Sordo behozta a C4-est a második helyre, és Atkinson állhatott a dobogó harmadik fokára. Mindhárom Stobart Ford (H. Solberg, Wilson és Galli) pontszerző helyen ért célba, Loeb végül a tizedik pozícióban végzett. Barry Clark - aki az utolsó pillanatban ugrott be Perez Companc autójába - élete első WRC-s versenyén célba ért, a 12. helyen. A Suzuki csapat ismét betlizett, de az európai murvás futamokra talán melléjük szegődik végre a szerencse.

Fotó: Topspeed/Bálint Richárd

Aki felállhatott a dobogóra, keményen megküzdött érte. Hirvonen vezeti újra a tabellát, a Ford pedig megerősítette vezető helyét az élen


Két napon át vezette a JWRC kategóriát Sandell, ám már délelőtt ki kellett állnia, megsérült futóműve miatt. A győztes így ismét Ogier lett, aki két verseny után maximális pontszámmal vezeti a tabellát.

A minden versenyen kiosztott különdíjat ezúttal nem egy versenyző vagy egy csapat kapta, hanem a jordán szervezők, akik valóban szépen mutatkoztak be. Több mint ezer ember dolgozott azon, hogy minden gördülékenyen menjen ezen a hétvégén, az ő elismerésük is ez a díj.

Fotó: Topspeed/Bálint Richárd

Európában is kuriózum, nemhogy a Közel-Keleten: nő a volánnál. A Batikhi/Haddad páros végül - bár az utolsó helyen -, de célba ért


Legközelebb Szardínián folytatódnak a küzdelmek, három hét múlva látogat el oda a mezőny, ismét a JWRC-sekkel kiegészülve.


A verseny végeredménye:

1. Hirvonen/Lehtinen Ford  4:02:47,9
2. Sordo/Marti  Citroën  + 1:15,7
3. Atkinson/Prevot  Subaru  + 5:00,4
4. H. Solberg/Menkerud  Ford  + 7:35,8
5. Wilson/Martin  Ford  + 10:41,7
6. Villagra/Perez Companc  Ford  + 11:22,2
7. Latvala/Anttila  Ford  + 12:15,6
8. Galli/Bernacchini  Ford  + 12:24,4



A JWRC végeredménye:

1. Ogier/Ingrassia  Citroën  4:27:37,8
2. Gallagher/Kiely  Citroën  + 1:05,6
3. Schammel/Jamoul  Renault  + 2:53,3



A világbajnokság állása egyéniben:

1. Hirvonen/Lehtinen  Ford  35
2. Loeb/Elena  Citroën  30
3. Atkinson/Prevot  Subaru  28
4. Latvala/Antilla  Ford  18
5. Sordo/Marti  Citroën  17
6. Galli/Bernacchini  Ford  12
7.  P. Solberg/Mills  Subaru  9
8. H. Solberg/Menkerud  Ford  9



A világbajnokság állása a gyártók közt:

1. BP Ford Abu Dhabi WRT  57
2. Citroën Total WRT  50
3. Subaru WRT  39
4. Stobart VK M-Sport Ford WRT  29
5. Munchi's Ford WRT  14
6. Suzuki WRT  6



A világbajnokság állása, JWRC:

1. Ogier/Ingrassia  Citroën  20
2. Gallagher/Kiely  Citroën  11
3. Mölder/Miclotte  Suzuki  8