Több mint kombi - Peugeot 308 SW menetpróba

Vágólapra másolva!
Egy átlagos méretű kombiba hét ülést belezsúfolni eddig csak a Peugeot-nak jutott eszébe, a többi autógyár meghagyja ezt a produkciót az egyterű- vagy szabadidőautóinak. A fentiek miatt a 308 SW nem csupán a hasonszőrű kombiknak, de a kompakt egyterűeknek is a képébe vágja a kesztyűt.
Vágólapra másolva!

Fotó: Nógrádi Attila

Akárcsak a csapott hátú kivitel, a kombi is vadul vicsorog a külvilágra
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Mintegy fél évvel a 308-as bemutatkozása után megjelent a kombi, azaz az SW változat is, amelyet először tavaly, Genfben láthatott a nagyérdemű. Az autó eleje gyakorlatilag megegyezik a csapotthátú változatéval, az igazi újdonságok a C oszloptól kezdődnek, kár, hogy az amúgy izgalmas formát elrontja a kissé jellegtelenre sikeredett hátsó rész, ami szinte érthetetlen, hiszen a 207-es és a 407-es kombi változatai esetében kifejezetten szép megoldások születtek. Talán a Peugeot formatervezői maguk is megijedtek az autó elején tátongó cápavigyortól és elhatározták, hogy hátul már egyetlen karakteres megoldást sem alkalmaznak, amit következesen be is tartottak. A gazdagabban felszerelt modellek ismét látványos üvegtetőt kaptak, amelynek mérete harmadával nőtt a 307 SW-hez képest, így már közel 1,7 négyzetméteren ömlik be a napfény az utasok fejére, de ha ehhez még hozzáadjuk a többi üvegfelületet is, akkor 5,6 négyzetmétert kapunk, aki ennél többre vágyik, az utazzon inkább akváriumban.


Fotó: Nógrádi Attila

Az SW hátulja meglehetősen visszafogott lett a kissé jellegtelen lámpákkal
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A csapotthátú 308-ashoz képest az SW tengelytávja 10 centivel nagyobb, míg a hátsó túlnyúlása 12,4 centivel hosszabb, az előddel összevetve a méretnövekedés 7,1 centi. A gyarapodásnak főleg az utasok örülhetnek, ami azért is fontos, mert extraként két szükségülést is vehetünk a csomagtartóba, így elviekben hét személy is utazhat az SW-ben. Csodák persze nincsenek egy 4,5 méter hosszú autó esetében, a két hátsó ülésen legfeljebb csak gyerekek férnek el kényelmesen, felnőtt egyedeket csak végszükség, vagy büntetés esetén szabad hátraküldeni. A jobban felszerelt modellek belső kialakítása az egyterűekét idézi, ugyanis a második sorban három teljesen egyforma ülés van, amelyeket önállóan lehet előre-hátra húzni és dönteni, illetve néhány mozdulattal kiemelni, ha éppen csomagszállításban kell jeleskedni.

Felhőfigyelő

A 308 SW büszkélkedhet a világ egyik legnagyobb üvegtetejével, az elődhöz képest 30 centivel lett hosszabb, így összesen 1,68 négyzetméternyi üvegfelület terpeszkedik az utastér felett. A Peugeot állítása szerint a három, sötétített üvegtáblából összeragasztott tető merevsége az acéléval vetekszik, így nem kell attól félni, hogy az ölünkben köt ki egy erkélyről elszabadult cserepes növény. További újítás még az üvegtetővel kapcsolatban, hogy - egy új technológiának köszönhetően - mindössze 5 mm vastag, ezért 5 kilóval könnyebb a korábbinál.



Fotó: Nógrádi Attila

A műszerfal már ismerős darab, a középkonzol teteje kissé kusza lett
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A kalaptartó alatt 573 literes a raktér, kiszedett hátsó ülésekkel, tetőig pakolva pedig 1736 liternyi poggyász fér be. A szörfösöknek lehet jó hír, hogy az anyósülés előredöntésével három méternél is hosszabb tárgyak is beférnek az autóba, így nem kell a tetőcsomagtartóval bíbelődni. Szerencsére hasznos apróságokból sincs hiány: a csomagtartóban hálórögzítő kampók sora, 12 voltos aljzat, valamint egy kivehető és magát feltöltő zseblámpa várja, hogy használják. Egy hosszú és tikkasztó nyári utazás során jöhet jól a hűthető kesztyűtartó és számos italtartó, amelyekből a leghátsó sorba is jutott egy-egy.