Világraszóló élmény: BMW Welt

2008.05.02. 14:05

Bemutatjuk a BMW-rajongók Mekkáját, a márka főhadiszállása mellett épült élménycentrumot.

Forrás: BMW

Akár a velencei Szent Márk tér is elférne a BMW Welt belső terében. Az épületről részletesebben a hg cikkében olvashatnak
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Minden autógyár arra törekszik, hogy márkahű vásárlói legyenek - ám ezt az áhított célt a cégek különféleképpen próbálják elérni. Egyes gyártók a ralisikerekre alapoznak, mások kiemelkedően megbízható, ám álmosítóan unalmas kocsikat készítenek, és vannak márkák, melyeket valami megfoghatatlan varázs leng körül. Lehet szeretni és nem szeretni a BMW-t, ám vitathatatlan, hogy a müncheni gyártmányok az egyik legmarkánsabb karakterrel bírnak.

Erre a különösen erős imázsra építkezik a bajor márka tavaly októberben átadott élményközpontja, a BMW Welt. A létesítményt a müncheni birodalomban, a gyár, a Vierzylindernek nevezett központi iroda és az idén megújuló múzeum szomszédságában húzták fel, alig három év alatt. A gyár közelsége azért fontos, mert a fő attrakció a galérián elhelyezkedő Premier Átadó - itt találkozik a tulajdonos új BMW-jével.

Az első találkozás

Forrás: BMW

Húsz forgóemelvény és tíz panorámastand áll rendelkezésre a Premier Átadóban
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A BMW Weltben átadandó kocsit hivatalos márkakereskedőnél kell megrendelni. A kézhezvétel idejét elméletileg percre pontosan meg lehet határozni - no igen, német márkával van dolgunk.

Az átadás előtt egy nappal viszik át az autót a BMW Welt épületébe. Először átvizsgálják, utána egy 40 méteres mosó veszi kezelésbe, majd belső tisztítás vár rá, ezt követően újabb szemle következik, melynek során a karosszéria hibátlanságát ellenőrzik. Ezután a jármű az úgynevezett Nappali Váróterembe kerül - ez egy emberektől elzárt alagsori rész, ahol a levegő oxigéntartalma tűzvédelmi okok miatt kétharmada a szokásosnak. A kocsik mozgatását gépek végzik, az élőlények egy nagy üvegfalon keresztül követhetik az eseményeket.

Amikor az új tulajdonos a hetekkel korábban átvett rendszámokkal bejelentkezik a Prémium Hallban, az alagsorban pihenő BMW-t a gép behelyezi egy üvegliftbe. A felvonó a 3000 négyzetméteres Premier Átadóba viszi, ahol a 20 forgóemelvény vagy a 10 panorámastand egyikén parkolva várja gazdáját az autó.

A különleges élmény ára Németországban 457 euró, ez magában foglalja az áfát és az első tank benzint. A szolgáltatás nemcsak a hazai piacon népszerű, hanem a tengerentúlon is; a tervek szerint még idén Magyarországon is bevezetik.




Az épület vendégeinek persze csak egy része az új autóját átvevő BMW-tulajdonos. A "mezei" látogatókat is seregnyi érdekességgel várja a komplexum. Az épület meghatározó eleme a Kettős Kúp, amely kiállításoknak, koncerteknek, filmvetítéseknek és egyéb kulturális eseményeknek ad otthont. A BMW Welt központi része a Plazának nevezett csarnok, melyben a márka teljes modellkínálata felsorakozik - a felette ívelő híd végében pedig a kétkerekűek állnak. A Plazából nyílik a Technikai és Dizájnstúdió, amely a műszaki tartalmat ismerteti látványosan. Megtekinthetjük az autóba szerelt benzin- és dízelmotorokat, sőt az alternatív irány is képviselteti magát egy Hydrogen 7 limuzinnal. Számos berendezést szemléltetnek gépek, megismerhetjük az intelligens xDrive vagy épp a Twin Turbo működését.

Néhány adat az épületről

Legnagyobb hosszúság: 180 m;
Legkisebb/legnagyobb szélesség: 50/130 m;
Legnagyobb magasság: 28 m;
Alapterület: 25 000 m2;
Összterület: 75 000 m2;
Üvegfelület: 15 000 m2;
Rozsdamentesacél-felület: 10 000 m2;
Felhasznált beton: 55 000 m3;
Felhasznált acél: 9000 t (kb. 80 000 elem);
A tető tömege: 3000 t;
Helyiségek száma: 1154;
Liftek száma: 18.

Az interaktív stúdióval szemben található a BMW Individual, ahol a felhasznált anyagokat és színeket kombinálhatjuk ízlésünk szerint. Mellette nyílik a Junior Campus helyisége, itt a fiatalok ismerkednek meg az automobilizmussal és a bajor márkával. Tudjuk, milyen jelentőséggel bír a gyermekkori élmény, sőt ezt még a szocialista gazdaság fellegvárában, a szovjet fővárosban is felismerték anno, elég visszagondolni a pedálos Moszkvicsra. Természetesen a pedálos autók innen sem hiányozhatnak, a BMW-s kiegészítők boltjában a játékoktól és a gyereküléstől a ruhákon és táskákon át a bicikliig és golffelszerelésig szinte minden van; külön részlegben kaptak helyet a Formula-1-gyel kapcsolatos tárgyak. Csupán a pénztárca vastagsága szabhat határt a márka fanatikusainak - itt mindent megtalálnak.

A bolt elsősorban a BMW-rajongók kegyeit keresi, maga a Welt viszont mindenki számára élményt jelent. Kicsit olyan, mintha a Csodák Palotáját nyakonöntötték volna autós tematikával. A látvány és az interaktív bemutatók remek szórakozást garantálnak. És még meg sem nyílt a múzeum...

Soha jobban

Fotó: Póla Gergely [origo]

Az igazgatótanács újabb rekordokat szeretne elérni 2008-ban
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A BMW Welt konferenciatermében tartotta a tavalyi eredményekről és az idei tervekről szóló sajtótájékoztatóját a BMW Csoport vezérkara. Annak ellenére, hogy az adózás előtti nyereség 6,1%-kal csökkent (4,124-ről 3,873 milliárd euróra), a 2007-es pénzügyi év minden célját sikerült elérni. A németországi társaságiadó-reformnak köszönhetően a nettó profit kilenc százalékkal növekedett az előző évhez képest, a 3,134 milliárd eurós eredmény az eddigi legmagasabb a cég történelmében.
Norbert Reithofer, az igazgatótanács elnöke elmondta, 2008-ban mindhárom márkából (BMW, Mini, Rolls-Royce) rekordmennyiséget szeretnének értékesíteni, 2012-re pedig 1,8 millió eladott járművet tűztek ki célul.

A legnagyobb kihívást a nyersanyagárak emelkedése, az erős euró és az amerikai gazdaság gyengélkedése jelenti, és nem szabad figyelmen kívül hagyni a környezetvédelmi előírások további szigorítását sem. Utóbbira az EfficientDynamics program a cég válasza. 2007-ben körülbelül 450 ezer járművet értékesítettek Európában EfficientDynamics csomaggal, ezt a számot idén 830 ezerre szeretnék növelni.