Sokan néző háttal ült a moziban. A pályák mellett hihetetlen mennyiségű alkohol fogyott
(Még több pénteki és szombati fotó a galériában.)
A Miskolc Rally - már hagyományosnak mondható módon - a népkerti salakmotorpályán kezdődött a prológgal. A végeredményt nem befolyásoló, inkább látványosságnak szánt bemelegítésen a helyi Spitzmüller/Kazár páros volt a leggyorsabb, a 3500 forintos belépőt megváltó több ezer néző legnagyobb örömére.
Péntek reggel eső fogadta a rajtnál a pilótákat, és nagy volt a fejtörés, milyen gumival érdemes felhajtani a gyorsaságikra. Mivel azokról egymásnak ellentmondó információk érkeztek, és reggel egész délelőttre kellett meghozni a döntést, a többség a biztonságra szavazott, és esőre való abroncsokkal indult útnak.
Úgy tűnik, Asi N-es autóval is nagyon gyors. A következő, szombathelyi versenyen nagy meglepetést okozhat
(Még több pénteki és szombati fotó a galériában.)
Az első - igen gyors - szakaszon rögtön történt egy baleset, ifj. Rabócsiék meg is sérültek. Az időközben felszáradt pályákon Spiciék pedig ott folytatták, ahol csütörtök este abbahagyták: az első kör összes gyorsaságiját ők nyerték. Négy szakasz után 20 másodperccel vezettek Benik előtt, akit Turi, Turán, és Herczig követtek. Az N csoportban - már-már hagyományosan több WRC-t is megelőzve - Asi állt az élen.
A napközbeni szervizben ugyanaz volt a dilemma, mint reggel, mivel az eső újra eleredt, a mezőny nagy része ismét az esőgumikra szavazott. És ismét tévesen, hiszen teljesen száraz aszfalt fogadta a mezőnyt a második körben. Spici folytatta remeklését, bár délután Benik is nyert két gyorsot. A hatodik szakasz után Herczigék Subarujának motorja feladta a küzdelmet, a páros pedig a versenyt, az ötödik helyről estek ki. Nap végére Spitzmüller előnye 18 másodperc maradt Benik előtt, Turi tartotta magát Turán előtt, őket a látványosan autózó Érdi, és Asi követte, utóbbi - többek közt az egész napos jó gumiválasztásának köszönhetően - már majd' egy perccel vezette ekkor kategóriáját.
Turi Tamás és Tóth Imre kihozta a maximumot a Corolla WRC-ből
(Még több pénteki és szombati fotó a galériában.)
Szombat reggel Turán Frici elhatározta, feláll a dobogóra, de ehhez Turi Tamásnak is volt egy-két szava. Egész délelőtt ment az adok-kapok, ám az első kör végére minden maradt, ahogy addig volt. 20 perc szerviz, és négy gyorsasági volt ekkor hátra, és senki nem gondolt arra a csillaghullásra, amely ekkor kezdődött.
A 13. szakaszon Érdi tette fejtetőre a Skoda Fabia WRC-t, a versenyzők szerencsére sértetlenek maradtak. A szakasz végén pedig Benikék álltak ki motorhibával, pedig a Focusba a szezonnyitó Eger Rally előestéjén került új erőforrás. A következő gyorsaságin a versenyt magabiztosan vezető, ráadásul épp 40. születésnapját ünneplő Spitzmüller Csaba Lancer WRC-je romlott el, az üzemanyag-pumpa mondta fel a szolgálatot. Így Turi találta magát az élen, nyomában Turánnal és Asival, a rutinos Vizin pedig már a negyedik helyre jött fel. Még ekkor sem volt vége a drámának: az utolsó előtti szakaszon Turi kapott defektet, és vesztett el emiatt három percet és két helyezést, az utolsón pedig Asi járt hasonlóan - őt épp Turi előzte így vissza.
Turán Frigyesre sok év után végre rámosolygott a szerencse. Győzelmükkel magasan vezetik a bajnokságot
(Még több pénteki és szombati fotó a galériában.)
A nevető sokadik tehát Turán Frigyes és Benics Kálmán lett, akik győzelműkkel átvették a bajnokságban is a vezetést. A Turi/Tóth duó második helyre hozta végül a sokak által korosodónak tartott, valójában az utolsó fejlesztésekkel ellátott Corolla WRC-t, a pilóta állítása szerint a maximumon autóztak a hétvégén. Asi harmadik helye szenzációs az N-es autóval, ő egész hétvégén nem nagyon hibázott, és az autóval sem volt semmi gond. A defekt miatt mégis majdnem megelőzte őt a Vizin/Zsíros páros, akik nagyon megbízhatóan és gyorsan autóztak - ahogy szoktak. Ötödiknek érkezett Hideg Krisztián a több sebből vérző A-s Lancerrel, a hatodik helyre pedig a szombaton igen jó időket autózó Borsi ért oda.
Az igen népes N csoportban kétség sem fért Asi győzelméhez, a Vas/Csontos és a Matics/Vinoczai duó állhatott még a dobogóra. S1600-ben egész hétvégén óriási csata dúlt, sokszor csak tizedmásodpercek választották el egymástól a versenyzőket. A végén a Kakuszi testvérpár örülhetett, Ollé, és az újonc létére gyorsaságikat nyerő Gyarmati Ariel a további sorrend.
A Historic bajnokság autói a legnépszerűbbek közé tartoznak. Ez a szép Porsche az első nap leggyorsabbja volt
(Még több pénteki és szombati fotó a galériában.)
Épp tucatnyi autó indult a Historic osztályban, ahol mindkét nap ment a versengés: pénteken a Kövesdán/Varga/Porsche 911 SC, szombaton pedig a Wirtmann/Schneer/Ford Escort RS 2000 trió voltak a leggyorsabbak.
A másodosztály pénteken azonos pályákon versenyzett a "nagyokkal", számukra este be is fejeződött a futam. Szommerék rajt-cél győzelmet arattak, Kondorék és Szecsődiék állhattak még a dobogóra.
Folytatás június elején, Szombathelyen, murván.
A verseny végeredménye:
1. | Turán/Benics | Peugeot 307 WRC | WRC | 1:25:50,9 |
2. | Turi/Tóth | Toyota Corolla WRC | WRC | + 2:30,5 |
3. | Asi/Pikó Zsuzsa | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | + 2:45,4 |
4. | Vizin/Zsíros | Subaru Impreza WRC | WRC | + 2:48,1 |
5. | Hideg/Kerék | Mitsubishi Lancer Evo VI | A8 | + 3:53,6 |
6. | Borsi/Baranyai | Subaru Impreza WRC | WRC | + 3:57,9 |
7. | Vas/Csontos | Mitsubishi Lancer Evo VI | N4 | + 4:10,5 |
8. | Matics/Vinoczai | Mitsubishi Lancer Evo VI | N4 | + 4:20,5 |
9. | Pethő/Rubóczky | Mitsubishi Lancer Evo VI | A8 | + 4:26,8 |
10. | Kakuszi/Kakuszi | Renault Clio S1600 | S1600 | + 5:19,4 |
A kategóriák győztesei:
A8 | Hideg/Kerék | Mitsubishi Lancer Evo VI |
A7 | Janzer/Kerekes | Renault Clio R3 |
A6 | Juhász/Juhász | Honda Civic VTi |
A5 | Dibusz/Tenke | Skoda Felicia |
S1600 | Kakuszi/Kakuszi | Renault Clio |
N4 | Asi/Pikó Zsuzsa | Mitsubishi Lancer Evo IX |
N3 | Rimár/Kakuk | Honda Civic Type-R |
N2 | Bíró/Kovács | Suzuki Ignis |
H10 | Keszler/Hágen | Audi S2 |
H9 | Német/Szegő | Lada 21074 |
Az abszolút értékelés állása:
1. | Turán/Benics | Peugeot 307 WRC | WRC | 42 |
2. | Asi/Pikó Zsuzsa | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 28 |
3. | Vizin/Zsíros | Subaru Impreza WRC | WRC | 28 |
4. | Benik/Lukács | Ford Focus WRC | WRC | 25 |
5. | Hideg/Kerék | Mitsubishi Lancer Evo VI | A8 | 22 |
6. | Spitzmüller/Kazár | Mitsubishi Lancer WRC | WRC | 20 |
7. | Turi/Tóth | Toyota Corolla WRC | WRC | 20 |
8. | Herczig/Csökő | Subaru Impreza WRC | WRC | 15 |
9. | Matics/Vinoczai | Mitsubishi Lancer Evo VI | N4 | 15 |
10. | Borsi/Baranyai | Subaru Impreza WRC | WRC | 11 |