Vágólapra másolva!
A GM 2012-ig tartó modellmegújítása keretében egész sorozat hibrid autó megépítését tervezi Opel márkanévvel, de mindegyik az E-Flex rendszeren alapul majd.
Vágólapra másolva!

A GM E-Flex elnevezésű hibrid hajtáslánca elsőként a tengerentúlon megjelenő Chevrolet Voltban mutatkozhat be 2010-ben, de nem sokkal utána már Európában, Opel márkanévvel is megvásárolható lesz a környezetbarát technológia. Rick Wagoner, a GM ügyvezetője egy német lap értesüléseit megerősítve úgy nyilatkozott, hogy egymilliárd dollárt szánnak az új modellekre, amelyek az Opel E-Flex sorozatát alkotnák. A sorozat első tagja a fotókon látható, tavaly Frankfurtban leleplezett Flextreme koncepció alapján készülő modell volna, amelyet egy évvel a Chevrolet elektromos autójának bevezetése után, 2011-ben dobnának piacra az öreg kontinensen. Utána jöhet egy, a következő Astrán alapuló hibrid, majd egy nagyobb limuzin is.

A Flextreme működése eltér az eddig megszokott dízel-elektromos hibrid autókétól, ugyanis az 1,3 literes, CDTi erőforrás nem közvetlenül a hajtásban kapna szerepet, csupán a lítium-ion akkumulátorok töltésére szolgálna, és működtetné a generátort. Az autó mozgatásáról pedig elektromotorok gondoskodnának, amelyek az akkumulátorról, vagy közvetlenül a generátorról kapnák az áramot, az összes fedélzeti elektromos berendezéssel együtt.

Az autó akkumulátorait 230 voltos fali csatlakozóról mintegy három óra alatt lehet majd teljesen feltölteni, és ha menet közben merülnének le a telepek, akkor a dízelmotor automatikusan bekapcsol majd, hogy áramot termeljen. Az autó hatótávja az előzetes tervek szerint mintegy 55 kilométer lesz.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]