Prémium a Golf-osztályban - Audi A3- és S3-menetpróba

Vágólapra másolva!
Sokadik ráncfelvarrását kapta meg az Audi jelenleg kapható legkisebb modellpárosa, a háromajtós A3 és az ötajtós Sportback. Új színek, kárpitok, átrajzolt lámpák és lökhárítók, eddig a szokásos mese, azonban ezúttal van egy szem eper is a tejszínhabon: Sportback S3.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

Morcosabb lett az autó eleje a ráncfelvarrás után
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Valószínűleg az utolsó frissítését kapta a 2003-ban bemutatott második generációs A3, amely hamarosan átadja helyét a harmadik hullámnak - de mielőtt még nagyon előreszaladnánk, lássuk, hogy mitől lett jobb a jelenleg kapható legkisebb Audi. Új színek, belső kárpitok, felnik, finoman átrajzolt lökhárítók, módosított lámpák és légbeömlők, néhány új extra, ezzel nagyjából véget is ér a lista. Körbejárva az autót, elölről rögtön látszik a különbség, az új modell sokkal morcosabban és egyben sportosabban mered a külvilágra, ám nagy vadulásra ne számítson senki, az új A3-as is kb. annyira sportos, mint egy felhajtott gallérú Armani zakó. A lámpák és a hűtőrács kialakítása egyértelműen az új A4-re hajaz, telitalálat a lámpabúrák alatti hullámzás, kár, hogy a ledes helyzetjelző csak a bi-xenon lámpákhoz jár, ami feláras opció. Nagyon nagy A3-rajongónak kell lenni, hogy kiderüljön az autó hátulján végrehajtott facelift; ha vasrudakkal vernének, akkor sem tudnám kapásból megállapítani, hogy mi frissült ott (állítólag a lámpa belső kialakítása és a lökhárító), ám az összbenyomás szép, tehát gond egy szál se.

A beltérben az új krómkeretet kapott légbeömlőkre, átalakított középkonzolra, műszerfal-kijelzőre és kilincsekre hívták fel a figyelmet a modell sajtótájékoztatóján, de új kárpitok is csatlakoztak a kínálathoz. A szundikálásból olyan szavakkal próbálták felrázni az elbóbiskoló újságírókat, mint a jó hangzású magnetic ride (állítható keménységű) futómű vagy a parkolóasszisztens mint új extrák, de a szemek igazából csak akkor kezdtek el csillogni, amikor szóba kerül a felfrissített S3 és teljesen új S3 Sportback. Igen, ezentúl már ötajtós kivitelben is elérhető lesz az S változat, amely csinos optikai (külső-belső) kiegészítőket, sportfutóművet, összkerékmeghajtást és egy bitang erős kétliteres turbómotort takar továbbra is.

Forrás: [origo]

A hátsó lámpa állítólag új, a felni biztosan az
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A motorválaszték nem változott, a jövőben is nyolc erőforrás között lehet válogatni, ám ebbe az S3 nem számít bele, mert az egy külön kaszt: a benzinesek közül az 1,6 literes, 102 lovas jelenti a belépőt, ezt követi egy 1,4 literes turbós TFSI 125 lóerővel, majd egy 1,8 és 2 literes TFSI blokk jön 160, illetve 200 lóerővel, és ezzel meg is érkeztünk a kínálat csúcsához, a hathengeres, 3,2 literes, 250 lóerős motorhoz. A dízelkínálat némileg visszafogottabb, a nagy túlélő, az 1,9 literes TDI továbbra is kapható, e fölött egy kétliteres TDI áll 140, illetve 170 lóerősre felcsavarva.

Az A3 és a Sportback motorkínálata

Benzines

1.6
102 LE

1.4 TFSI
125 LE

1.8 TFSI
160 LE

2.0 TFSI
200 LE

3.2 V6
250 LE

Dízel

1.9 TDI
105 LE

2.0 TDI
140 LE

2.0 TDI
170 LE



Ami a váltókat illeti, szerencsére a hatfokozatú kezdi kiszorítani az ötös kézit, ez utóbbi csupán a leggyengébb dízelhez és az 1,6 literes benzineshez jár. A 3,2 V6-os motorhoz alapból kapjuk az S tronic nevű duplakuplungos váltót, amelyért minden más motor esetében felárat kell fizetni. A felszereltségi szintek maradtak a régiek, az alapot továbbra is az Attraction csomag jelenti, a sportosabb beállítottságúaknak ott az Ambition felszereltség, míg a luxus szerepét az Ambiente tölti be, de aki nem bír magával, az beruházhat még az S line nevű csomagba is, ami sportos külső-belső optikai csemegéket jelent.

A rövid menetpróba során egy kétliteres dízelt és egy 1,4-es turbót sikerült megjáratni., de - ahogyan az várható volt - forradalmi újdonság nem derült ki az autókról. Aki részleteiben is kíváncsi, miként viselkedik az A3 a szürke hétköznapokon, az vegye elő korábbi tesztjeink közül például ezt, esetleg ezt az írást. Az biztos, hogy aki eddig is szerette a márkát, az a jövőben még jobban fogja, hiszen minden egyes kapcsolóból, az ajtók puffanásából az ülések keménységéből érződik a minőség. A megkérdőjelezhetetlen tökéletesség azonban kissé rányomja a bélyegét a beltér hangulatára, bár aki szeretett annak idején egy jót deriválni a matekórákon, az vélhetően imádni fogja.

A VW-csoport kincsesládikájából két említést érdemlő dolgot sikerült az Audi mérnökeinek kihalászniuk ráncfelvarrás során, az egyik egy parkolást segítő automatika, a másik pedig egy állítható keménységű futómű. Előbbi extra 30 km/órás tempó alatt kiszemeli a megfelelő parkolóhelyet, majd magától tekergetve a kormányt beügyeskedi magát, nekünk csak annyi a dolgunk, hogy a gázt és a féket finoman adagoljuk - a tolatóradar pittyegéseit figyelve - a volán közben magától pörög. A magnetic ride nevű újdonság lényege, hogy a középkonzolról egyetlen gombnyomással keményíthetünk a futóművön, ha úri kedvünk úgy kívánja, ami azt feltételezi, hogy a környéken viszonylag sok jó minőségű aszfaltozott út van - nem a magyar vásárló a célcsoport.

Forrás: [origo]

Új fémkeretet kaptak a légbeömlők és a kapcsolók, de változott a középkonzol is
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Hazai árakat még nem tudott elárulni az importőr, így csak egy viszonyítási pontunk lehet, az pedig a németországi alapár, ami az 1,6 literes benzines esetében 20 350 euróról indul, ami minimális emelést jelent a korábbihoz képest. Nálunk jelenleg 5,12 milliót kérnek a frissítés előtti alapverzióért, bár igazából nem ennek az árát kell nézni, hiszen nálunk eddig az eladott modellek közel harmadát kétliteres TDI-vel kérték, ráadásul az autók zöme ötajtós Sportback volt, egészen pontosan a Magyarországon gazdára talált 1441 darabból 1114.

Aki idáig eljutott és átverekedte magát a motor- illetve felszereltségi adatokon, az megérdemli, hogy megtudja, mi az az S3 Sportback.