Már a negyedik fázisában tart a Mazda kísérlete, amelyet Japánban, a hirosimai gyárban végeznek az autók közötti kommunikáció fejlesztésében. Az elgondolás, ami szerint az autók önállóan figyelnék a forgalomban körülöttük közlekedő többi autó helyzetét, korántsem új elgondolás, és bár eddig több gyártó is kísérletezett vele, nem született igazán működőképes, sorozatgyártásban is biztonsággal használható berendezés.
A Mazda most egy hasonló rendszeren dolgozik, ám a japán mérnökök a többi autóhoz viszonyított pozíció mellett kanyargós úton és korlátozott látási viszonyok között is használnák a járművek közötti automatikus kommunikációt.
A rendszernek alapvetően baleset-megelőzési célja van, hiszen a berendezés figyelmeztetné a vezetőt a vészhelyzetre, a fékezés szükségességére, majd szükség esetén működtetné is a fékeket. A rendszer másik eleme a többi autóban és az út mentén elhelyezett szenzorok közötti kommunikációra épülne, és segítené a vezetőt a különböző útviszonyok közötti biztonságos közlekedésben.