A defektek napja Görögországban - Akropolisz Rali 2. nap

Vágólapra másolva!
A legtöbben előzetesen a szombatot tartották az Akropolisz Rali legnehezebb részének. Igazuk volt, szinte egy párosnak sem volt sima napja. Loeb továbbra is vezet, Petter Solberg a második, Henning Solberg a harmadik.
Vágólapra másolva!

Fotó: Topspeed/Bálint Richárd

Hirvonen számára vasárnap a tét: az összetettbeli vezetés megtartása


Bár a pénteki utolsó gyorsaságin - a szuperspeciálon - alaposan lemaradt a két gyári Ford (mindketten sérült futóművel küzdöttek), a szombati rajtsorrendet ez nem befolyásolta, mivel az a hatodik szakasz után álláson alapult. Így Loeb után Latvala, Sordo, Hirvonen, P. Solberg, Atkinson hajthatott a pályákra.

A nap rögtön egy 32 kilométeres gyorsaságival kezdődött, ahol Hirvonen és Latvala ígéretükhöz híven alaposan bekezdtek. Szükségük is volt rá, mert hátrányuk nem volt csekély, és legalább ilyen tempót kellett diktálniuk, ha nap végére be akarták fogni a Citroëneket.

Atkinson el sem jutott a második szakasz rajtjáig, az új Impreza WRC elektronikai rendszere hibásodott meg - az ausztrál vasárnap folytathatja az ismerkedést a kocsival. Loeb defektet kapott, de Hirvonen is odaütötte a futóművét, így mindketten körülbelül fél perccel mentek rosszabb időt az élmezőnynél. A leggyorsabban egyébként a tegnap már kiesett Galli teljesítette a távot.

Fotó: Topspeed/Bálint Richárd

Sordo hátránya a defektek miatt több mint öt perc összetetben.


Ugyanő nyerte a következőt is, amely igencsak eseménydúsra sikeredett. Hirvonen sérült autójával igyekezett, ahogy tudott, de Petter Solberg így is utolérte, és a finn porában autózott pár kilométert, előzésről szó sem lehetett. A célban Hirvonen sportszerűen bocsánatot kért az érthető módon elég feldúlt Solbergtől. A déli szervizbe így Sordo, Loeb, Solberg sorrendben értek a versenyzők, a szerelőknek bőven volt dolguk, főleg a Ford háza táján.

Délután a három szakasz ismétlődött, Latvala rögtön turbóproblémával kényszerült szembenézni, ami azt jelentette, hogy innentől autója csak vánszorgott. Galli ismét kiesett, nem indult be a Focus, Sordo pedig két defektet is kapott. Nem sok időt veszített a spanyol - csak a pótkerekeit, így a nap hátralévő részében különösen vigyáznia kellett a gumijaira. A szakaszt Hirvonen nyerte, a nagy mozgások miatt a Suzuki SX4 WRC-t hajtó Andersson állt ekkor a hatodik helyen.

A következő gyorsaságin új szakaszgyőztest avathattak, az észt Urmo Aava volt a leggyorsabb. Sordo ismét defektet kapott, így rémálomszerű, több mint 100 km-es országúti autózás, és egy gyorsasági várt rá - három ép keréken. Latvala a Ford műszaki gondja miatt folyamatosan esett vissza, csak úgy, mint a két Suzuki, hasonló problémával.

Fotó: Topspeed/Bálint Richárd

Mindkét Solberg remekel, egyelőre dobogós helyen állnak


A napi utolsó szakaszon volt aki csak végigvergődött (Sordo, Latvala), volt aki száguldott (Hirvonen), és volt, aki biztos vezetése tudatában kicsit spórolhatott (Loeb). Vasárnap sem lesz egyszerű a versenyzők dolga, hiszen hat gyorsasági és egy szuperspeciál vár rájuk, no meg a hőség, és a por. Loeb fél perccel vezet Solberg előtt, aki ugyanennyivel előzi meg bátyját, a többiek messze lemaradva, a negyedik helyen álló Hirvonen hátránya már több mint három perc.

A PWRC kategóriában a "nagyokhoz" hasonlóan zajlott az élet: defektek, sérült futóművek keserítették meg a csapatok életét. A Subarukra igencsak rájárt a rúd, Al-Attiyah, Arai, és Ketomaa is visszaesett. A második versenynap után az első tíz helyen Mitsubishi áll, az osztrák Aigner vezet Baldacci és Sousa előtt. A pilóta gyomorfertőzése miatt el sem indult Mayer/Tagai páros már a két hét múlva esedékes török futamra készül.

A verseny állása a második nap után:

1.

Loeb/Elena

Citroën

2:48:11,1

2.

P. Solberg/Mills

Subaru

+0:28,7

3.

H. Solberg/Menkerud

Ford

+1:05,3

4.

Hirvonen/Lehtinen

Ford

+3:01,2

5.

Aava/Sikk

Citroën

+4:11,6

6.

Wilson/Martin

Ford

+4:22,8

7.

Sordo/Marti

Citroën

+5:33,6

8.

Latvala/Anttila

Ford

+8:51,3



PWRC:

1.

Aigner/Wicha

Mitsubishi

3:01:06,4

2.

Baldacci/Agnese

Mitsubishi

+2:10,3

3.

Sousa/Magalhaes

Mitsubishi

+2:33,0