Megújul a négykerék-meghajtású Porsche 911 is

Vágólapra másolva!
A Porsche 911 Carrera és Carrera S után a négykerékhajtású kupé és kabrió is átesett a ráncfelvarráson és műszaki frissítésen.
Vágólapra másolva!

Miután a Porsche nemrégiben bejelentette, hogy megújítja a 911-es sorozat Carrera és Carrera S modelljeit, várható volt, hogy hamarosan a négykerék-meghajtású változatok frissítéséről is érkezik hír. A hátsókerék-meghajtású modellekhez hasonlóan a Carrera 4 és a 4S modell is átesett ugyanazon a frissítésen, vagyis megkapta a diódás lámpákat, és az új lökhárítókat. Az összkerekes 911-esek jellegzetessége, a 44 mm-rel szélesebb hátsó továbbra is megmarad a modellfrissítés után is. Első ízben rendelhető dinamikus kanyarfényszóró, de az alapváltozat is bi-xenon lámpával rendelkezik. A Carrera 4 megkapta a gyár legújabb kommunikációs berendezését, amelyet érintőképernyős kijelzővel láttak el. Az új Porsche-tulajok ráadásul már Bluetooth-on keresztül is telefonálhatnak, és a hifit USB-n is elérhetik, illetve iPod is csatlakoztatható rá.

A külsőségeknél jóval fontosabb dolgok is történtek a frissített Carrera 4 és 4S-sel. A 2009-es modellhez ugyanis választható lesz az új hétfokozatú, duplakuplungos, elektrohidraulikus (PDK) váltó, amely kisebb teljesítmény-, illetve nyomatékveszteséggel váltja a fokozatokat, mint a hagyományos Tiptronic automata. Ráadásul az autó így környezetkímélőbb lehet, hiszen a Porsche azt állítja, az új berendezéssel csökken a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás is. A 3,6 literes boxermotor teljesítménye a közvetlen befecskendezéstől a Carrera 4-ben is húsz lóerővel emelkedik, így az autó 345 lóerős lesz, fogyasztása pedig - elvben - 10,1 liter környékén alakul majd. A Carrera 4S esetében kissé látványosabb a teljesítménynövekedés, ugyanis a 2009-es modell az új váltóval 30 lóerővel tud majd többet, így 385 lóerős lesz, fogyasztása pedig 10,7 liter körül várható.

Az új váltó mellett a Porsche leváltja a régi, viszkókuplungos összkerékhajtást az új, PTM (Porsche Traction Management) rendszerre, amelyet eredetileg a Turbo modellhez terveztek. Az erő elektronikusan vezérelt tengelykapcsolón keresztül éri el az első kerekeket. A hátsó tengelyen az önzáró differenciálmű a szériafelszereltség része.

Forrás: [origo]