A Volkswagen autózásról alkotott jövőképét képviselik azok a háromdimenziós grafikán létező autók, amelyek nem csupán használati tárgyak, de részesei és kiegészítői tulajdonosaiknak. A modellek köré teremett világban már nincsenek fosszilis üzemanyagok, ezért mindegyik autó hidrogénnel üzemel, és természetesen kinézetük is illeszkedik a vélt jövő formavilágához.
A tavalyi Frankfurti Autószalonon bemutatott Up! is ahhoz a flottához tartozik, amelyben még háromféle tanulmányt modelleztek, a kétüléses és sportos Ego mellett a tágas családi Room és a háromkerekű, egyszemélyes One létezik a digitális jövőben. Az autók különlegessége, hogy mindegyik képes egymással és vezetőjével is kommunikálni, így automatikusan elkerülnék a dugókat, de akár még a bevásárlásban is segédkeznének.
A Volkswagen nem csupán az autók alapvető koncepciójának átgondolásával képzeli el megoldani a manapság egyes városokban szinte tarthatatlan közlekedési struktúrát. Ennek megfelelően az autók önállóan képesek lennének kerülő utakat javasolni és követni egy esetleges balesetnél vagy útfelbontásnál.
A felhasználóbarát tanulmányok külseje és akár belseje is teljesen testre szabható volna, egyedi színekkel, világítással, rugalmasan alakítható beltérrel és külső elemekkel, például grafikákkal vagy feliratokkal.
A gyár külön oldalt is szentelt a négy tanulmánynak, ami innen érhető el.