Bemutatkozott az új Camaro

Vágólapra másolva!
A GM végre lerántotta a leplet a Chevrolet Camaro szériaváltozatáról, amely a Ford Mustangnak, a Dodge Challengernek, és a Nissan 350Z-nek jelent majd konkurenciát.
Vágólapra másolva!

2006, az első tanulmány bemutatása óta várják az izomautó rajongói a szériaváltozat érkezését, és bár a bemutatót már megtartotta a Chevrolet, a gyártást csak jövő februárban kezdik. A gyengébb LS és LT változatokat a Cadillac CTS-ből ismert változó szelepvezérlésű, közvetlen befecskendezéses 3,6-os V6-os motor hajtja, teljesítménye 300 lóerő, nyomatéka 370 Nm. Alapból hatfokozatú kézi váltót adnak hozzá, de felárért hatfokozatú automatikus egység is kérhető, akár kormány mögötti váltófülekkel is.

Akinek ekkora teljesítmény nem elég, az választhatja majd a Corvette-ből átvett 6,2 literes V8-ast az SS verzióban, amely kézi váltóval 422 lóerős, legnagyobb nyomatéka pedig 553 Nm. Automatikus váltó a V8-ashoz is rendelhető lesz, de ekkor egy kissé visszafogott teljesítményű, 400 lóerős változatot adnak, amiben viszont lehetőség van akár négy henger lekapcsolására is a fogyasztás csökkentése érdekében. Automatikus váltóval a 3,6-os állítólag 9 literes fogyasztással is képes eljárni, a hengerlekapcsolásos V8-as pedig csak bő egy literrel kér többet száz kilométeren.

A 2+2 üléses, 4,83 méter hosszú Camaro elöl-hátul független kerékfelfüggesztéseken gördül, a megállításért a csúcsváltozatban négydugattyús Brembo fékek gondoskodnak. Az autó súlyelosztása közel ideális, 52/48-as, tömege felszereltségtől és motortól függően 1700 és 1780 kg között változhat, tehát nehezebb a Mustangnál, viszont bő egy mázsával könnyebb a Challengernél. Mindegyik változatban széria lesz a menetstabilizáló, azonban az SS-ben ezt engedékenyebbre lehet állítani, vagy akár ki is lehet kapcsolni, a csúcsváltozat ezen felül rajtautomatikával és 20 colos könnyűfém keréktárcsákkal is büszkélkedhet.

Forrás: [origo]

Kattintson a képre a galéria eléréséhez!