Tata Nano dízelmotorral

Vágólapra másolva!
A világ legolcsóbb autója eddig sem eltúlzott fogyasztásáról volt híres, azonban az indiaiak egy még takarékosabb, dízelmotoros verziót is be fognak vezetni.
Vágólapra másolva!

Januárban már bemutattuk a Tata Nanót, ami a 440 ezer forintnak megfelelő indiai árával messze a legolcsóbb új autónak számít. A négyszemélyes törpeautót egy 0,6 literes, 33 lóerős kéthengeres benzinmotor mozgatja, visszafogott vehemenciával. A 100 km/órás végsebesség elfogadható annak fényében, hogy az indiai autócska csak 4,5-5 liter benzint kér 100 kilométerre. Még ennél is takarékosabb lehet azonban a hamarosan érkező dízelmotoros változat, amibe egy 0,8 literes, kéthengeres, közös-nyomócsöves turbódízel motor kerül majd. Az erőforrásról pontos műszaki adatokat még nem árult el a Tata, csak annyi biztos, hogy a FEV, a Bosch, és a Honeywell cégek közös fejlesztéséről van szó, és hogy az autó drágább lesz a benzinesnél.

Ugyancsak a Tata Nanóhoz kapcsolódó hír, hogy állítólag már folynak a tárgyalások arról, hogy a miniautót esetleg a Fiat márkakereskedő-hálózat árusítaná Európában. A két cég egyébként már jelenleg is együttműködik, közösen fejlesztenek motorokat és teherautókat.