Kémfotók a sirályszárnyas Mercedes-ről

Vágólapra másolva!
Az eddig felismerhetetlenségig álcázott új "gullwing" Mercedes-t most olyan fotókon sikerült lencsevégre kapni, amelyeken tisztán kivehető a retró kupé felfelé nyíló ajtaja és formája is.
Vágólapra másolva!

A valószínűleg SLC néven megjelenő sportkocsit eddig olyannyira védte a kémfotósok lencséitől a Mercedes, hogy gyakran Dodge Viper karosszériaelemeket aggattak rá tesztelései során. Most azonban, a - valószínűleg a gyár által készített "kémfotókon" - nemhogy csak az ajtókat csodálhatjuk meg, de a prototípus formája is tisztán látszik a fekete borítás alatt. Ez természetesen még sokat változhat a szériamodellig, de mindenesetre jól mutat az extrém hosszú motorháztető és a kisméretű légterelővel kiegészített farrész is.

Az autó erejéről az AMG kézzel készített 6,2 literes V8-asának közvetlen befecskendezésű változata gondoskodik majd, amely előreláthatólag 580 lóerős teljesítménnyel és körülbelül 650 Nm-es nyomatékkal bír. Ennek erejét egy újonnan kifejlesztett dupla kuplungos váltó szállítja majd a hátsó kerekekhez. A motor az autó orrában, de az első tengely mögött helyezkedik majd el, jobb súlyelosztást biztosítva az 1650 kilogrammos SLC-nek. A tömeg egyébként azért viszonylag kicsi, mert az autót alumínium térvázzal látták el, a karosszériaelemek pedig szénszálas műanyagból készülnek. Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multi link futómű vezeti a kerekeket, a kerámia fékrendszer állítólag széria lesz. Az SLC körülbelül 3,8 másodperc alatt lesz képes álló helyzetből 100 km/órára gyorsítani, végsebessége pedig 315 kilométer/óra körül lesz.

Bár a hírek szerint a sirályajtós Mercedes az élete végéhez közeledő McLaren-Mercedes SLR utódja lehet, várhatóan 150 ezer eurós ára alapján inkább az SL63 AMG-hez áll majd közelebb, bár utastere jóval fényűzőbb lesz. Az SLC egyébként méretei alapján is különbözik a McLarennnel közösen készített modelltől, ugyanis 4650 mm-es hosszával, 1940 mm-es szélességével és 1260 mm-es magasságával jóval nagyobb annál. Emellett 2680 mm-es tengelytávja segítheti majd abban, hogy nagyobb sebességeknél is tartsa stabilitását.

A kocsira már nem kell sokat várni, ugyanis elméletileg a jövő évi Frankfurti Autószalonon már be is mutathatják, míg a kiszállítások 2010 márciusában indulhatnak meg. Az SLC-ből várhatóan 3 és 5 ezer darab közötti mennyiség készül majd évente.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]