Moszkvában debütál a Mazda Kazamai

2008.08.28. 16:07

A Mazda Moszkvában mutatja be legújabb tanulmányát, a Kazamai Concept nevű modellt, amelyről újabb részleteket és néhány újabb fotót közölt.

A korábbi Nagare, Ryuga, Hakaze, Taiki és Furai nevű koncepciók után a Mazda a Kazamai nevűt mutatja be a Moszkvai Autószalonon. Az "oldalszél" névre keresztelt autó bemutatójához választott helyszín stratégiai jelentőségű, hiszen Oroszország az autópiac bővülése szempontjából összeállított toplistán dobogós helyezést foglal el, így nem meglepő az sem, hogy számos más márka is megkülönböztetett figyelemmel koncentrál rá.

A tanulmányautó hossza 4520 mm, tehát egy kicsit hosszabb a Mazda3-nál, szélessége viszont jóval több, 1930 mm. Elképzelhető, hogy egy jövőbeli kompakt szabadidő-autó előfutárát tisztelhetjük a Kazamai-ban, de erre nem utalt a gyár a sajtóközleményében.

A Kazamai kétliteres, közvetlen befecskendezéses benzinmotort kapott, az egységet a CX7-ben dolgozó blokk alapján fejlesztették, változó szelepvezérléssel és új generációs katalizátorral. Állítólag 30 százalékkal takarékosabb, mint a jelenlegi kétliteres Mazda-motor. A autó négykerékhajtású, a hajtáslánchoz hatfokozatú automataváltót kapcsoltak. A nagy- és ultranagy szilárdságú acél nagyarányú felhasználása miatt az autó állítólag közel 100 kg-al könnyebb, mint egy hasonló méretű, átlagos crossover, ami bizonyíték arra, hogy a Mazda tovább folytatja súlycsökkentési programját.

A különleges formájú és felépítésű karosszériaelemek megtervezésével a Mazda mérnökei a gyalogosok biztonságát ugyanolyan fontossági szinten kezelték, mint az utasokét. Ezeket a megoldásokat nem kívánják csak a tanulmányra korlátozni, nem titkolt cél, hogy a jövőbeli Mazda-modellek is örökölni fogják azokat. Nem kizárt, hogy a közeljövőben puha műanyagból készült elemek, és energiaelnyelő alumíniumötvözet vázkomponensek is feltűnnek egyes modellekben.

Ami a menetbiztonságot illeti, a borulásgátló berendezés mellett sávváltást segítő rendszer, és menetstabilizáló segíti a vezetőt, amelyet kamerák és monitorok rendszerével egészítettek ki. Utóbbi az autó közvetlen környezetét és az autó belsejét is szemmel tartja, és figyelmezteti a vezetőt vészhelyzet esetén.

Forrás: [origo] Forrás: [origo] Forrás: [origo]
Forrás: [origo] Forrás: [origo] Forrás: [origo]


KAPCSOLÓDÓ CIKKEK