Látványos Renault-tanulmány Párizsra

Vágólapra másolva!
Ondelios fantázianéven egy új, hibrid hajtásláncú luxus-crossover tanulmányt mutat be az októberi párizsi seregszemlén a Renault. A kocsi méreteivel és kinézetével a gyártó standjának legnagyobb sztárja lehet.
Vágólapra másolva!

Az Ondelios több mint 4,8 méter hosszú, majdnem 2 méter széles és 1,6 méter magas, továbbá három sor szék (2x2x2) van benne. Elkészítésekor elsősorban a távoli üzleti utakra tökéletes luxusban utazni vágyók igényeit tartották szem előtt. A hat ülés mindegyikét többféle pozícióba lehet állítani, mintha egy repülőgép első osztályán utaznának. Nagy méretei ellenére a tanulmányautónak kiemelkedően jó (0,29) a légellenállása, ami szintén nagyon fontos célja volt a tervezőknek.

Az autó hatalmas, 23 colos kerekei, és 255 mm-es Michelin abroncsai sem tudják elvonni a figyelmet meghökkentő orráról és bumeráng alakú hátsó lámpáiról. Az utastér elején elhelyezett képernyők a visszapillantó-tükröket helyettesítő kamerák képét közvetítik, de minden üléshez is jutott érintőképernyős monitor, amelyek segítségével akár a többjátékos mód is megvalósítható egy videojátékon. Felfelé nyíló, óriási, üvegezett sirályajtón lehet bejutnia kocsiba, kulcsként pedig egy mobiltelefon funkcionál.

A trendeknek megfelelően a tanulmány egy hibrid, hajtáslánca a Renault kétliteres dCi motorjának 201 lóerős és 450 Nm-es csúcsnyomatékú változatából, és két, egyenként 20 kW-os elektromotorból áll. Ezeket az Ondelios elejében és hátuljában helyeztek el, így valósítva meg az összkerékhajtást. A lítium-ionos telepek fékezéskor is töltődnek, hogy szükség esetén extra erőt adhassanak az autónak. Hétfokozatú, duplakuplungos váltója segítségével 7,8 másodperc alatt képes álló helyzetből 100 km/óráig felgyorsulni a Renault-crossover, pedig átlagosan csupán 120 gramm szén-dioxid okád a levegőbe kilométerenként, fogyasztása pedig a gyár ígérete szerint csak 4,5 liter gázolaj 100 km-en.

Forrás: [origo]

28 gyári fotó a galériában. Kattintson a képre!