Vágólapra másolva!
Az idei Genfi Autószalonon bemutatott 9-X Biohybrid kabrió változatát viszi magával Párizsba a Saab. A tanulmányautóról debütálása előtt árult el részleteket a gyártó.
Vágólapra másolva!

A 9-X Air névre keresztelt tanulmány lendületes vonalaival valószínűleg az életben is találkozhatunk majd, mert nagy esély van rá, hogy már jövőre gyártásba kerüljön. Mindössze 4,43 méteres hosszával, 1,39 méteres szélességével és 1,83 méteres magasságával a BMW 1-es, és az Audi A3 kabrióknak jelenthetne konkurenciát. Kompakt méretei ellenére a kocsiban állítólag lecsukható tető mellett négy személy is kényelmesen elfér, bár a képek alapján hátra mi csak gyerekeket ültetnénk. Érdekesség, hogy a hátsó szélvédő nem a tetőszerkezetbe van beépítve, hanem az autó karosszériájából emelkedik ki gombnyomásra. 21 colos, 245 mm-es abroncsokkal ellátott felnijei nem valószínű, hogy a szériaváltozaton is megtalálhatóak lesznek, de LED-es lámpái és szögletes kipufogói könnyen megmaradhatnak.

Az autó megjelenésének leghangsúlyosabb eleme vitathatatlanul a C oszlop, mely stabilan támasztja alá a targatetők ihlette "Canopy Top" vászontetőt. Erre a Saab már be is nyújtott egy szabadalmaztatási kérelmet.

Az utasteret körülölelő, összefüggő szélvédő a szélvédőkereten elhelyezett légterelővel állítólag kellemes utazási komfortot biztosít: minimalizálja a menetszelet, csökkenti a turbulenciát, és feleslegessé teszi további légterelő elemek használatát. A hátsó szélvédő felülete pedig annak köszönhetően lehet nagyobb, hogy a tetőtől függetlenül került beszerelésre.

A 9-X Air nem rendelkezik hagyományos értelemben vett csomagtartóval. Ehelyett egy nagyméretű tároló rekesz kapott helyet az autó hátuljában, mely a hátsó fényszórók alól előbújva akár két golftáskának elegendő helyet biztosít. A súlycsökkentés érdekében a fiókszerű tároló bonyolult elektronika helyett rugók segítségével, görgőkön csúszik ki és be. Az elsődleges csomagtér alatt egy kisebb rekesz is helyet kapott apróbb tárgyak számára.

A 9-X Air belsejében a sofőr információs zónája immár az ajtóra is kiterjed. Hiányzik a rögzített középkonzol, ehelyett ívben helyezkednek el a zöld 3D grafikával operáló kijelzők - szám szerint öt - a vezető körül, melyek egyike a vezetőoldali ajtóban kapott helyet. A Sony Ericssonnal való együttműködés eredményeképp a 9-X Air folyamatos bluetooth kapcsolatot kínál az olyan külső multimédiás eszközök számára, mint például mobiltelefon, vagy a PDA. A kezelőfelület zavartalan adatáramlást tesz lehetővé képek, videók, és a navigációs adatok számára, miközben a multimédiás eszközt elő sem kell venni a zsebből. Minél intelligensebb a készülék, annál több funkciót képes kezelni az autóban, úgymint nyitás-zárás, a tető irányítása, alapbeállítások, stb. - ezzel feleslegessé téve egy külön kulcs használatát.

Forrás: [origo]

Még több kép a galériában. Kattintson a képre!

A motorháztető alatt egy turbótöltős, 1,4 literes, bioetanollal (E85) üzemelő Flexfuel motor található, amelyet egy lítium-ionos akkumulátorokkal hajtott elektromotorral kötöttek össze. Ezek együttes teljesítménye eléri a 200 lóerőt, csúcsnyomatékuk pedig a 280 Nm-t. Ez az erő egy hatfokozatú duplakuplungos váltón keresztül érkezik meg az első kerekekhez. 231 km/óráig képes gyorsulni, de a százat már 8,1 másodperc alatt eléri. Nem tudni, hogy a 9-X Air képes-e pusztán elektromotorját használva haladni, ám hagyományos motorját használva fogyasztása így is kiemelkedő, csupán 5 liter 100 kilométeren.

Ha valóban elkészül a Saab 9-1, akár már jövőre is megjelenhet, és az sem kizárt, hogy a hagyományos hajtáslánccal rendelkező változatok mellett egy 9-X Airhez hasonló hibrid-hajtással is készül majd.

Forrás: [origo]

Még több kép a galériában. Kattintson a képre!



Mark Adams, a GM Europe Design vezetője beszél a 9-X Airről