Hazugsággal vádolja a Nissant a Porsche

Vágólapra másolva!
A Porsche szerint nem hagyományos abroncsokkal, hanem versenypályákra való semi-slick gumikkal sikerült 7 perc 29 másodperces időt mennie a Nissan GT-R-nek a Nordschleifén. A Nissan tagad.
Vágólapra másolva!

A németek szerint a japánok nem állítottak igazat, amikor még májusban azt jelentették, hogy gyári beállításokkal, hagyományos gumikkal mentek gyorsabb időt a Nürburgringen, mint a Porsche 911 Turbója. Állításukat arra alapozzák, hogy nemrégiben Amerikában vásároltak maguknak egy Nissan GT-R-t, és áthozták Németországba, hogy összemérjék saját GT2-esükkel és 911 Turbójukkal. A Porsche szerint a GT-R az utolsó helyen végzett az összehasonlításban, igaz, a három négykerekű vezetésével futóműfejlesztő mérnökök voltak megbízva, és nem a Porsche tesztpilótája, a volt ralivilágbajnok Walter Röhrl. Az egynapos tesztelés végén állítólag a GT2 7 perc 34 másodperces, a 911 Turbo 7 perc 38 másodperces időt ment, míg a Nissan sportautója jóval lemaradva, 7 perc 54 másodperces idővel követte őket.

A Nissan vezetői erre reagálva azt nyilatkozták, hogy a GT-R rossz eredménye egyedül a képzetlen pilótának "köszönhető". Ők májusban a legjobb gyári tesztpilótájukkal, a Nordschleifét kívülről ismerő Tochiro Suzukival mérték a 7 perc 29 másodperces köridőt.

A németek mellett szól, hogy a 911 Turbo 1585 kilós súlyával és 620 Nm-es (túltöltéssel 680 Nm) nyomatékával elméletileg tényleg le kéne hogy hagyja a GT-R-t, amely szintén 480 lóerős, ám tömege 1740 kiló, és nyomatéka is "csak" 588 Nm. Viszont a Nissan mellett a kézi váltónál gyorsabb dupla kuplungos váltó szól, ami a 911 Turbóhoz még nem rendelhető.