Loeb mindent visz - Spanyol-rali, 1.nap

2008.10.04. 11:42

Sebastien Loeb az összes gyorsaságit megnyerte a spanyol rali világbajnoki futam első napján, így magabiztosan vezet Sordo előtt. A két Citroën pilótával a fordosok, Duval és Hirvonen is csak úgy-ahogy tudja a lépést tartani, a többiek már jócskán lemaradtak.

Fotó: TopSpeed / Bálint Richárd

Az aszfaltkirály ismét hozza formáját, az összes gyorsaságit megnyerte a nyitónapon. A C4 WRC is tökéletesen működött, így nyugodtan várhatja a csapat a folytatást


Péntek reggel elég hűvös idő fogadta a pilótákat, akik kétféle keménységű Pirelli abroncs közül választhattak. Azok jártak jól, akik a keményebb mellett döntöttek, a puhábbal indulók - főleg a Subaruk - már az első szakaszon tetemes hátrányba kerültek. Loeb azonnal megmutatta, ki az úr a háznál, az ő neve mellé írták a legjobb időt a célban. Második csapattársa, Sordo volt, míg Duval rögtön egy harmadik idővel hálálta meg bizalmat azért, hogy gyári Focus WRC-be ülhetett. Az aszfalton is egyre jobb Hirvonen negyediknek ért be, mögötte meglepetésre a már a teszten is megvillanó norvég tini, Mikkelsen érkezett. Voltak, akik többet vártak maguktól, közéjük tartozik mindhárom gyári Subaru versenyző. Azért három, mert Solberg és Atkinson mellett az ifjú francia Tirabassi is ilyen autóba ülhetett, élete első WRC-vel futott versenyén.

A második szakaszon nem volt változás az élen, a Fordok házi meccsét viszont ezúttal Hirvonen nyerte, elorozva a harmadik helyet Duval elől. A Suzuki WRC-t hajtó Andersson árokba hajtott és kiesett, úgy tűnik, Spanyolországban sem a csapat pontjai, mint inkább a vezetőség ősz hajszálai szaporodnak majd. A Subaruk és a Stobart Fordok előtt még mindig ott volt Mikkelsen és Aava privát autóikkal, annak ellenére, hogy mindketten inkább murvamenőnek számítanak.

Fotó: TopSpeed / Bálint Richárd

Aava nem először csipkedi meg a gyári autókat, ezúttal a hatodik pozícióban áll az első nap után, legjobb privát versenyzőként


Az utolsó délelőtti gyorsaságin sem történt meglepetés, Loeb, Sordo volt a sorrend, ahogy az addigi és a későbbi összes szakaszon. A harmadik és negyedik helyen egész nap a két gyári Ford váltogatta egymást, ezúttal Duval vette vissza az összetettbeli harmadik pozíciót újdonsült csapattársától, mögéjük Petter Solberg zárkózott fel, miután immár a megfelelő keverékű gumikon autózhatott. A hátsó régiókban két privát Focus WRC-vel vívott ádáz csatát apa és fia, akárcsak Németországban: a van Merksteijn család ifjabbik tagja viszont balesetet szenvedett, és bár nekik nem esett bajuk, az autó alkalmatlanná vált a folytatásra.

A szervizparkban sokan teljesen átállították autójukat, mivel többen a német illetve az ír aszfalton használt értékekre lőtték be a futóművet, az viszont nem működött a katalóniai utakon. Délután a délelőtti szakaszok ismétlődtek, a délelőtti eredményekkel. A Citroën csapat kibérelte az első két helyet egész napra, igazi csata tulajdonképpen csak az utolsó négy pontszerző helyért zajlott. Mikkelsen folyamatosan esett vissza, az utolsó, hatodik szakasz végére a kilencedik helyre szorult.

Fotó: TopSpeed / Bálint Richárd

Matthew Wilson a spanyol futam előtt megnyerte a Colin McRae emlékére rendezett ralit Skóciában, a világbajnoki futamon viszont egyelőre nem muzsikál túl jól. Hat szakasz után mindössze a tizedik hely az övé

A nyitónap után Loeb előnye magabiztos, főleg, hogy hátvédje a második. A harmadik helyért a két fordos meccsel, kérdés egyelőre, lesz-e csapatutasítás, ha vasárnap is hasonlóan állnak majd. Solberg, Aava, Latvala és Atkinson osztoznak a fennmaradó pontszerző helyeken, míg a többiek - Wilson, Henning Solberg és Tirabassi - egyelőre a vártnál halványabban teljesítenek.

A JWRC kategóriában a bajnokságot is vezető Ogier áll az élen, Prokop és Bettega előtt. A francia malmára hajtja a vizet, hogy legnagyobb riválisai, Gallagher és Burkart csupán a hetedik, illetve ötödik helyig jutottak.

Szombaton lesz módja a lemaradóknak a javításra, mivel újabb hat szakasz, és majdnem 130 kilométernyi versenytáv várja őket.

A verseny állása az első nap után:

1.  Loeb/Elena   Citroën  1:10:11,5
2. Sordo/Marti  Citroën  + 0:15,8
3. Duval/Pivato  Ford  + 0:41,3
4. Hirvonen/Lehtinen  Ford  + 0:44,1
5. P. Solberg/Mills  Subaru  + 1:47,5
6. Aava/Sikk  Citroën  + 2:01,2
7. Latvala/Anttila  Ford  + 2:04,4
8. Atkinson/Prevot  Subaru  + 2:13,4


JWRC:

1. Ogier/Ingrassia  Citroën  1:16:30,4
2. Prokop/Tomanek  Citroën  + 0:47,0
3. Bettega/Scattolin  Renault  + 1:22,2