Kívül-belül megújult a Ford Mustang

Vágólapra másolva!
A ráncfelvarrás utáni, 2010-es modellévű Ford Mustang sikerrel veheti fel a harcot az újabb izomautók, például a Dodge Challenger vagy a Chevrolet Camaro ellen.
Vágólapra másolva!

2010-re kívül és belül is megújul a Mustang, amelyet hamarosan a Los Angeles-i Autószalonon mutat be a Ford. A hivatalos lepellerántás előtt azonban maga a gyár árult el néhány vevőcsalogató információt és közölt néhány fotót a legendás modell ráncfelvarrás utáni változatáról.

A legszembetűnőbb módosítás a frissebb, dinamikusabb vonalvezetés, amely az alacsonyabb és szélesebb orrnak, valamint a kiszélesített, izmosabb sárvédőíveknek, és a jobban domborított motorháztetőnek köszönhető. Áttervezett hűtőrácsának szélein kisebb fényszórók ülnek, amelyek immár közös bura alatt vannak az irányjelzőkkel. Nem csupán a formája változott a lámpatesteknek, hiszen a hátsó egységek LED-es megvilágítást kaptak, az elsőket pedig nagy intenzitású gázkisüléses fényszórókra (HID) cserélték. A Ford mérnökei csökkentették a karosszéria túlnyúlásait, hogy igazán kompakt és erőteljes kinézetet varázsoljanak az új Mustangnak.

Ami a motorkínálatot illeti, az alapváltozat a régi négyliteres V6-os egységgel érkezik, amelynek teljesítménye 213 lóerő, nyomatéka pedig 325 newtonméter. Aki kevesli a hengerek számát, választhatja a V8-as motort is, 315 lóerővel és 440 newtonméter nyomatékkal, amelynél a 11 lóerős teljesítménynövekedést a Ford Racing technológiai fejlesztését felhasználva érték el: a szívórendszer a vezető oldalán lévő fényszórónál elhelyezett hideglevegő-szívótorokkal kezdődik, és egy, a Mustang számára tervezett légszűrőben folytatódik. Mindkét motorhoz választható ötfokozatú manuális, vagy ötfokozatú automatikus váltó is.

A 2010-es Mustang futóműve sem maradt érintetlen, ugyanis az ósdi, merev tengelyes hátsó futómű kapott egy plusz merevítő rudat, amelynek haszna nagy oldalirányú terhelésnél mutatkozik meg. Emellett áthangolták a felfüggesztések rugóit, módosították a stabilizátorokat, és a lengéscsillapítókat is a könnyebb kezelhetőség érdekében. Az ABS mellett az AdvanceTrac nevű menetstabilizáló elektronikát is újabb fejlesztésűre cserélték.

Forrás: [origo]

Kattintson a képre, galéria nyílik!

Az új Mustang egy collal nagyobb kerekeket kapott, így a V6-os változaton a 17-es, a V8-ason pedig a 18 colos a széria, a 19 colos garnitúra Pirelli abroncsokkal pedig az opcionális kiegészítők sorát gazdagítja.

A beltérben legalább olyan izgalmasak a módosítások, mint az autó külsején. A manuális váltóval szerelt modell polírozott alumínium váltógombot kapott, bőrborítású körítéssel. Egyetlen ívben húzódik a műszerfal a középkonzolig, az ülések és kartámaszok pedig puhább borításúak lettek, jobb minőségű anyagokkal. A középkonzolban helyet kapott a Ford SYNC hangvezérelhető, többfunkciós multimédiás berendezés, szolgáltatásai között az audiorendszer, a mobiltelefon, a segélykérő és a jármű műszaki állapotát kijelző funkció is megtalálható.

A 2010-es Ford Mustang az Auto Alliance International Plantben készül majd Flat Rockban, Michigan államban, és az év vége felé kerülhet legkorábban a szalonokba kupé és kabrió karosszériával.

Forrás: [origo]

Kattintson a képre, galéria nyílik!