Új alapmotor került a Toyota Aurisba

Vágólapra másolva!
A japánok egy új, 1,33 literes benzines erőforrást fejlesztettek az Aurisba, amely a Toyota európai modellpalettáján elsőként lesz elérhető a Start-Stop technológiával.
Vágólapra másolva!

Egy teljesen új benzinmotorral jelentkezett a Toyota, amit a Start- Stop technológiával kiegészítve az európai piacokon elsőként az Aurisba szerelnek be. Az 1,3 literes dual VVT-i erőforrás 101 lóerő és 132Nm nyomaték leadására lesz képes, ami az előző 1,4 literes, 97 lóerős és 130 Nm-es motor teljesítményét tekintve fejlődésnek könyvelhető el. Ez részben annak köszönhető, hogy már nem csak a szívó, hanem a kipufogó-oldali szelepek is változó vezérlést kaptak, akárcsak az Auris 1,6-os motorjában. Az erőátvitelről az új fejlesztésű hatfokozatú kéziváltó fog gondoskodni.

A motor külső paramétereiben is észlelhető a fejlesztés, mivel 54 mm-rel rövidebb, 125 mm-rel keskenyebb, és tizenhárom kilogrammal könnyebb lett, mint az előző 1,4 literes blokk. Mérete szinte megegyezik a három hengerrel rendelkező, egyliteres VVT erőforráséval, amit az Aygóban és a Yarisban használnak.

Természetesen a károsanyag-emisszió mérsékléséről is gondoskodtak a mérnökök, ami az 1,33 literes motor esetében tizenhét százalékos szén-dioxid-kibocsátás, és ehhez kapcsolódóan húsz százalékos fogyasztáscsökkenést eredményezett az 1,4-eshez képest. Ez számokban kifejezve annyit jelent, hogy vegyes átlagban 5,8, városban pedig 7,1 liter benzint fogyaszt majd a gyári adatok szerint az Auris.

Az új motor gyártásának beindítását a Toyota 2009 végén kezdi meg az angliai Deesideban található gyárában, addig Japánból importálják az erőforrásokat. Később várhatóan más modellekben, így a Corollában, a Yarisban, és az IQ-ban is megjelenik majd.

Forrás: [origo]
Forrás: [origo]