A most közzétett fotókat a Priuschat.com fórumon publikálták, de Toyota saját, Open Road blogján John F. Thompson szerkesztő megerősítette, hogy a nem hivatalos fotókon valóban az új Prius látható. Annak ellenére, hogy az autó kinézetét már nem fedi titok, akad még tisztázatlan részlet a 2010-es modellel kapcsolatban.
Az aktuális Priushoz képest az új modell nagyobbnak látszik, és természetesen magán hordozza a legújabb Toyoták formajegyeit, mint például a kissé előre ugró orr-részt, de megtartja a Priusra jellemző jegyeket, például a magas hátsót az átlátszó, LED-es hátsó lámpával. A beltérben ennél azért összetettebb a módosítások sora, például jóval bonyolultabb lesz a középkonzol, és eredeti funkciója mellett magában foglalja majd a navigációt, valamint a médialejátszót is. A kormány olyannyira multifunkciós, hogy akár a klímaberendezést is lehet majd vezérelni róla.
A hibrid hajtásláncot sem hagyja érintetlenül a Toyota, az eddigi 1,5 literes motort egy erősebb 1,6 literesre cserélik, amellyel városban 4,9 literes, autópályán 5,22 literes fogyasztás érhető el. A fogyasztáscsökkentést részben nagyobb kapacitású, lítium-ion akkumulátorok beépítésével érik el, és nem kizárt, hogy napelemeket is kap az autó, amellyel a kiegészítő elektromos berendezéseket, például az elektronikus kormányművet vagy a légkondicionálót működtetnék.
Egy Japánban, újonnan felépített akkumulátorgyár gondoskodik arról, hogy az akkuk miatt ne késsen az új Prius értékesítése. Először még csak hagyományos nikkel-metál-hidrid akkukkal jön a Prius, de várhatóan 2010-től már a konnektorról tölthető, lítium-ionos verzió is kapható lesz.
Az új generációs Priust 2010-től már a Toyota amerikai gyárában, Mississippi államban is gyártani fogják. Az előzetes tervek szerint a Toyota 70 százalékkal növeli majd legyártott Priusok számát a második generációhoz képest, ez 480 ezer autót jelent évente.