Negyedével esett az európai autópiac

Vágólapra másolva!
Tavaly novemberéhez képest 25,3 százalékkal estek az európai autópiac eladásai - derül ki a JATO Dynamics legújabb jelentéséből, amelyből azt is megtudjuk, hogy a Volkswagen Európa legsikeresebb márkája, köszönhetően többek közt az egyre népszerűbb új Golfnak.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

Jól mutatkozott be a piacon az új Golf


Tavaly novemberben még 1 238 197 darab autót értékesíttetek kontinensünkön, de idén ez a szám 924 936-ra csökkent, azaz több mint háromszázezerrel kevesebb járművet vásároltak mint tavaly. A novemberi eredményekkel együtt, az év első 11 hónapjában, Európában 13 556 052 darab autót adtak el, ami körülbelül egymillióval marad el a tavaly értékesített kocsik számától. Hogy a kereslet csökkenése pusztán 7,1 százalékos, az annak köszönhető, hogy az autóipari válság csak az elmúlt néhány hónapban fejtette ki hatását.

Novemberben megerősítette vezető pozícióját az európai gyártók közt a Volkswagen, amely 110 034 kocsit adott el az előző hónapban, ami 18,9 százalékos esés tavaly novemberhez képest. A wolfsburgi gyártót jócskán lemaradva követi a Ford 80 979 (16,3 százalékos esés) eladott járművel. Harmadik helyen zárt a Renault (22,6 százalékos esés), amit az Opel (37,1 százalékos esés), a Fiat (23,8 százalékos esés), a Peugeot (28,5 százalékos esés), a Citroën (24,3 százalékos esés), az Audi, a Mercedes (22,2 százalékos esés) és végül a BMW (28,5 százalékos esés) követ. A top 10 legnagyobb nyertese egyértelműen a nyolcadik helyen végző Audi, ugyanis a prémiumgyártó volt az egyetlen, amelynek novemberi eladásai alig, csupán 1,1 százalékkal estek. Az eddigi éves mérleg alapján is a négykarikás márka teljesít a legjobban: egyedül nekik sikerült eddig 1457-el több eladott kocsival, 0,2 százalékos növekedésükkel pozitív mérleget felmutatniuk.

Forrás: [origo]

Az új A4-nek köszönheti növekvő eladásait az Audi


Az Opel novemberi esése, a többi rosszul teljesítő gyártóval összemérve is szembetűnő, ám a GM európai leányvállalatának 11 hónapos mérlege még rosszabb. Míg a top 10 legtöbb tagja, az Audi kivételével 3-7 százalékos esést regisztrált, addig az Opel 14,1 százalékkal kevesebb kocsit adott el idén, mint tavaly. Ezen a ranglistán a második helyen Citroën (8,9 százalékos esés), a harmadik helyen pedig a Peugeot (8,7 százalékos esés) zárt.

A top 10-en kívüli gyártók közül kiválóan teljesített a Dacia, amely nagyrészt a Sandero piacra dobásának is köszönheti, hogy mind novemberben, mind az év első 11 hónapjában növelni tudta eladásait 27,9, illetve 42,6 százalékkal. A Dacia így csaknem százezer autót adott el eddig idén, Európában. Pozitív mérleggel zárta még a novembert a Nissan, a Mazda, a Subaru, a Smart és a Jaguar is.

Forrás: [origo]

A Ford Fiesta a második legnépszerűbb autó Európában


A legsikeresebb modell, ahogy tavaly, idén is a Volkswagen Golf lett. Bár a kompakt autó novemberi eladásai 26,4 százalékkal csökkentek tavalyhoz képest, a kocsiból az év első 11 hónapjában 5,5 százalékkal több kelt el, mint tavaly. Ehhez képest a második helyezett Ford Fiesta eladásai idén, eddig 8,4 százalékkal, a harmadik legnépszerűbb Peugeot 207 eladásai pedig 6,6 százalékkal estek. E három típust követi a Ford Focus, a Renault Clio, a Volkswagen Passat, az Opel Corsa, a VW Polo, az Audi A4 és a Fiat Punto.

A Golfon kívül, a tíz legjobb eladási mutatókat produkáló modellek közül egyedül az Audi A4 lehet büszke az évére. A kocsi idén bemutatott, új nemzedékének különböző változataiból (A4, S4) novemberben 21,2 százalékkal több kelt el, mint tavaly ugyanekkor, éves mérlege pedig jelenlege 16,6 százalékos növekedést mutat, azaz a típus sikere nélkül az Audi ugyanúgy negatív mérleggel zárta volna az év első 11 hónapját, mint a többi nagy gyártó. Az A4 mellett jó eladásokat produkált még idén az Audi Q5 is, valamint a Hyundai i10, a Dacia Sandero, a Ford Kuga, az Alfa Romeo Mito, a Lancia Delta, a Suzuki Splash, a Renault Koleos és a BMW X6.

Forrás: [origo]

Már nem friss modell, de őrzi harmadik helyét az eladási rangsorban a Peugeot 207


Nem meglepő módon a gazdasági válság által különösképpen sújtott Izlandon esett a legnagyobbat az autóvásárlás tavaly novemberhez képest. Egy éve még 1365 darab négykerekűt adtak el a szigetországban, de idén mindössze 74-et. A legnagyobb növekedést Finnország produkálta, ahol a tavalyi 3631-ről 77,5 százalékkal, 6445-re nőtt a kereslet, míg éves szinten az eladások 9,5 százalékos növekedést mutatnak. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy a finn mutatók csupán 2007-hez képest ilyen jók, az azt megelőző esztendőkkel összevetve, az északi ország eladásai csökkentek. Az első 11 hónapban Finnország mellett Belgiumban, Csehországban, Franciaországban, Lengyelországban, Litvániában, Portugáliában, Szlovákiában, Szlovéniában és Svájcban is nőttek az újautóeladások, míg Észtországban, Írországban, Lettországban, Nagy Britanniában, Norvégiában, Olaszországban, Spanyolországban és Svédországban jelentősen estek.