Az év autós csalódásai

Vágólapra másolva!
Nem vehetünk a kereskedésekben hidrogénautót, de nem is számítottunk rá. Nem lett ingyenes a parkolás, de nem is reméltük. Volt azonban, amit vártunk, de hiába, és amit nem vártunk, mégis bekövetkezetett.
Vágólapra másolva!

Autós-motoros szempontból mozgalmas év volt az idei, elég, ha a detroiti hármak, a GM, a Ford és Chrysler megingására gondolunk. Ezt aligha gondoltuk volna, bár a problémákat évtizedekkel ezelőtt a rendszerbe kódolták, amikor primitív, túlméretezetett benzinzabálókhoz szoktatták az amerikaiak magukat. A csődközeli helyzet tehát inkább törvényszerű, mint meglepetés.

Sok anyagot készítettünk az itthoni közlekedési helyzetről. A helyzet lesújtó, de be kell vallanunk, nem lepődtünk meg, amikor kiderült, azzal okozzuk a legnagyobb fennakadást, ha pontosan betartjuk a KRESZ-t. Ez sem jó példa tehát az év nagy csalódásaira. Következzenek olyanok, amelyekre tényleg nem számítottunk.

Elmaradt a Dakar

Forrás: MTI

"A francia külügyminisztériummal történt egyeztetés után úgy határoztunk, hogy nem rendezzük meg a Lisszabon-Dakar ralit" - jelentették be 2008. január 4-én, egy nappal a Lisszabon-Dakar kitűzött rajtja előtt a sivatagi futam szervezői. Biztonsági óvintézkedésként korábban is előfordult, hogy egyes szakaszokat töröltek, de példa nélküli, hogy el sem rajtolhatott az 550 járműből álló mezőny. Az indok közvetlen terrorfenyegetés volt. "A mostani döntés nem befolyásolja a Dakar jövőjét" - mondta Étienne Lavigne versenyigazgató, de nem lett igaza. A Dakar-sorozat ugyan nem ért véget - sőt, idén közép-európai futam is debütált -, ám a 2009-es verseny elhagyja Afrikát, a motorosok, autósok, kamionok és kvadok Chile valamint Argentína tájain haladnak majd.

Továbbra sem osonhatnak a motorosok

A Nemzeti Közlekedési Hatóság, a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium az Országos Rendőr-főkapitányság, valamint a kormánybiztos munkatársaiból álló csoport még a nyáron több javaslatot is tett a KRESZ egyes szabályainak módosítására. Ezek között volt az a javaslat is, amely legalizálta volna a motorosok "előrecsorgását" az álló kocsisorok között a piros lámpáknál. Sajnos ez a javaslat elbukott a szavazáson, így továbbra sem lehet legálisan kihasználni a motorok, robogók legnagyobb előnyét, mely szerint el lehet velük férni az ácsorgó autók között. Csalódást keltő és álszent gyakorlat ez, hiszen olyan országokban, ahol lényegesen több a kétkerekű, zökkenőmentesen működik a rendszer. Nálunk úgy látszik még mindig dívik, "ha én állok a dugóban, akkor te is" hozzáállás.

Kiszállt a Honda a Forma-1-ből

Forrás: Honda

A gazdasági válság miatt a Honda - gyári csapatként legalábbis - már nem vesz részt a 2009-es Forma-1-es világbajnokságban. "A Honda gyors és flexibilis döntést hozott annak érdekében, hogy elhárítsa a váratlan gyengülést, amely az üzleti életben bekövetkezett. Éppen ezért döntöttünk úgy, hogy felhagyunk a Forma-1-es szerepléssel" - nyilatkozták a cég vezetői. A bejelentés nem a Honda kiemelkedő eredményei miatt okozott meglepetést - 2006-ban nyertek utoljára futamot -, bár sok kérdés továbbra is nyitott: többen is jelezték, megvennék az istállót.

A Subaru elhagyja a WRC-t

Forrás: [origo]


Sokan még csak hümmögtek, amikor megtudtuk, a Suzuki elhagyja a rali világbajnokságot. Egy nappal később azonban már a WRC megszűnéséről vagy értelmetlenné válásáról beszéltek. Ugyanis a Subaru is bejelentette, hogy otthagyja a sorozatot, így csupán két gyári csapat, a Citroën és Ford maradt. Az indok természetesen a világválság, de - ahogyan arról részletesen írtunk -, több más tényező, elsősorban az utóbbi évek sikertelensége is hozzájárulhatott a motorsport-rajongók számára igen szomorú döntéshez. WRC azért 2009-ben is lesz - meglátjuk, milyen.

Nem készül el a BMW CS szériaváltozata

Forrás: BMW

A detroiti hármak valószínűleg boldogan vennék, ha a BMW-hez hasonló számok mutatkoznának statisztikáikban, de a gazdasági helyzet a bajor gyártót is óvatosságra készteti, így a várhatóan gyenge megtérülési mutató miatt leállították a CS szériaváltozatának, a négyajtós kupé 8-as sorozat fejlesztését. A vékony, de gazdag vásárlóréteg helyett inkább a hatékony dinamikára koncentrálnak, és tovább küzdenek a fogyasztás és károsanyag-kibocsátás ellen.


Ön szerint melyik volt az év legnagyobb autós csalódása? Írja meg nekünk!