Audi A7-tanulmány Detroitban

Vágólapra másolva!
Az Audi Detroitban mutatja be a Sportback névre keresztelt négyajtós kupé tanulmányát, amely az A6 és az A8 közé érkezik a szalonokba 2010-ben A7 néven.
Vágólapra másolva!

Az Audi Sportback néven emlegeti az új A7-et, amely megfelelő válasz lehet a Mercedes CLS-re és a hamarosan megjelenő ferdehátú nagy BMW-re.

A négyajtós kupétanulmány 4950 milliméteres hosszával, 1930 milliméteres szélességével és csupán 1400 milliméteres magasságával a luxuskategóriába illeszkedik, formailag azonban jóval könnyedebb és légiesebb, mint az A8. Hátulja nagyon hasonlít a Lamborghini Estoque tanulmányéra, talán nem véletlenül, hiszen a két cég azonos tulajdonossal rendelkezik.

A Detroitban kiállított Sportback a háromliteres TDI motort kapja meg, amelynek minimális a nitrogénoxid-kibocsátása az AdBlue adaléknak köszönhetően. Az erőforrás az Egyesült Államokban teljesíti minden állam környezetvédelmi előírásait, és megfelel az Euro-6-os norma határértékeinek is, amelyek mellesleg 2014-ben lépnek majd életbe. Fogyasztása a gyár szerint csupán 5,9 liter lesz 100 kilométerenként, ami azért is érdekes adat, mert a V6-os motor 225 lóerőt teljesít, nyomatéka pedig 550 newtonméter. Ez a hatalmas erő hétfokozatú dupla kuplungos S-Tronic váltón és állandó Quattro négykerékhajtáson át jut el a 21 colos kerekekig.

A közel 1,8 tonnás, 0,3-as légellenállási együtthatóval rendelkező kupé így álló helyzetből kevesebb, mint hét másodperc alatt gyorsít 100 kilométer/órás tempóra, csúcssebessége pedig eléri a 245 kilométer/órát.

Forrás: [origo]

Kattintson a képre a galériához!

Az új, ötlengőkaros első felfüggesztésben a váltót hátrébb, a differenciálművet pedig előrébb helyezve optimálisabb lett a két tengely közötti súlyeloszlás. Az A7 emellett megkapja a Q7-ben hasonló formában működő, folyamatosan szabályozható lengéscsillapítókat, amelyben a hidraulikafolyadék áramlását elektromágneses szelep szabályozza. A felfüggesztés képes az útviszonyokhoz és a vezetési stílushoz is alkalmazkodni, így nem csupán az autó komfortját, de a menetbiztonságot is növeli. A rendszer az elektromechanikus rásegítésű kormánnyal egészül ki, amely - a normál szervo rendszertől eltérően - csak akkor igényel energiát, ha a vezető megmozdítja a kormányt. Ilyen kormányszervót először kapott hosszirányban beépített motorral rendelkező Audi.

Az Audi a Sportback 21 colos kerekei mögé a nagy teljesítményhez illeszkedő, 380, illetve 356 mm átmérőjű karbon-kerámia kompozit féktárcsákat és hatdugattyús, alumínium féknyergeket szerelt.

Forrás: [origo]

Kattintson a képre a galériához!

A sportos külső vonalvezetés mellett az Audi a belteret megtartotta egyszerűnek és elegánsnak. A hangulatot a nagy üvegtető, a vezető köré tervezett műszerfal, benne és egy teljesen újszerű középkonzol uralja. Az MMI vezető-információs rendszer kijelzője emelkedik ki a műszerfalból a gyújtás ráadásakor, majd a vezető számára ideális és könnyen látható pozícióba helyezkedik. Csak négy utas számára alakítottak ki kényelmes férőhelyet, a teljes csomagtér pedig nagyjából 500 literes.

Az új Audi A7 legkorábban 2010-ben kerülhet piacra, ám addigra minden bizonnyal kiderül, érkezik-e mellé a négyajtós kabrió változat, amelyről eddig csak pletykák keringtek.