Guruló széf - Volvo XC60 autósmozi

Vágólapra másolva!
A svédek nem bíztak semmit a véletlenre, amikor piacra dobták a vadonatúj XC60 nevű szabadiőautójukat, ugyanis belezsúfolták az összes biztonságtechnikai fejlesztésüket. Többek között egy technikás tanpályán próbáltuk ki a legújabb Volvo tudását, amely még a gyár által megadott értékeken is túlteljesített.
Vágólapra másolva!

Nem kevesebbet állít a Volvo az XC60-ról, mint hogy ez a valaha épített legbiztonságosabb autója, ezért fogtuk a tesztpéldányt, és elvittük a Hungaroring területén lévő tanpályára, ahol biztonságos és ellenőrzött körülmények között próbálhattuk ki a tudását.

A modell bemutatása kapcsán a City Safety nevű koccanásgátló rendszer kapta a legnagyobb hangsúlyt, ezért elsőnek ezt próbáltuk ki. A berendezés lelke egy lézeres érzékelő a szélvédő tetején, amely tíz méter hosszan folyamatosan pásztázza az autó előtti területet. Ha az elöl haladó jármű hirtelen lefékez, és a koccanásgátló rendszer úgy érzékeli, baleset történhet, megnöveli a nyomást a fékrendszerben, és ha a vezető nem reagál, az autó automatikusan fékezni kezd. Ha a két jármű közötti sebességkülönbség 16 km/óra alatt van, akkor a rendszer segítségével teljesen elkerülhető az ütközés. 16 és 30 km/órás sebességkülönbség között az ütközés nem kerülhető el, de a károkat és a sérülésveszélyt ekkor is lényegesen csökkenti az önfékezés.

A City Safety csak 30 km/óra alatt aktív, de ez elég is, mert a kutatások szerint az ütközéses balesetek 75 százaléka legfeljebb ekkora tempónál történik. Mi természetesen álló akadályt használtunk, ugyanis a Volvo ígérete szerint az autó ekkor is megállítja magát 16 km/órás tempó alatt - mi nagyobb sebességgel is kipróbáltuk. Aki kíváncsi, milyen eredménnyel jártunk az ütközéses teszt során, az kattintson az alábbi videóra, amelyből az is kiderül, hogy az XC60 magától gyorsíthat és lassíthat az előttünk haladóhoz képest, továbbá - ha úgy ítéli meg vezetési stílusunkból, akkor - pihenésre figyelmeztetheti az elálmosodott és gyakran hibázó sofőrt. További technikai részletekért a modell hazai és nemzetközi bemutatója kapcsán készült cikkeinket érdemes elolvasni.

http://videa.hu/flvplayer.swf?v=LTI2dLf78RstUr8D