Praktikus hibrid Kia-alapokon

Vágólapra másolva!
Az autóbelsőket tervező Johnson Controls is bemutatott egy saját tanulmányt a Detroiti Autószalonon. Az re3-ról azt állítják, hogy a jövő kis- és kompakt autóiban alkalmazott valamennyi technológia megtalálható benne.
Vágólapra másolva!

A Kia Cee'd karosszériáját használó re3-ben egy hibridet üdvözölhetünk, de az amerikai cég emellett hatékonyabb helykihasználással és üléselrendezéssel is újat kíván mutatni. A konnektorról tölthető re3-ban a Johnson Controls saját lítium-ionos akkumulátorai kaptak helyet, amelyeket a cég a tavaly beindított franciaországi üzemében állít elő. A JC egyébként a Mercedes számára is gyárt akkumulátorokat, és abban reménykednek, hogy az elkövetkezendő években erős pozícióra tehetnek szert az akkumulátorbeszállító cégek közt, de ebben nagy vetélytársuk lehet a GM-mel nemrégiben szerződést kötő LG Chem.

Magáról az re3-ról a gyártó azt állítja, hogy a benne használt technológiák nagy része már most bevethető lenne egy szériaautóban. Az autó műszerei és irányítókonzolja szorosan, de nem zsúfoltan a kormány körüli helyet foglalja el, a két hagyományos óra mellett egy hétcolos, színes érintőképernyő található. Több funkció irányítható a vezető kartámlájának végén elhelyezett gombokon keresztül, az így felszabadult helyen a középkonzolban hatalmas tárolórekeszt alakítottak ki. A hátsó ülések ülőlapja felhajtható, akár a moziban, így az elsőket a szokásosnál sokkal jobban hátra lehet tolni.

Forrás: [origo]

Kattitnson a képre a galériához!

Az első két ülés közt találhatóak az autó aktív hűtéssel felszerelt lítium-ionos akkumulátorai, így elhelyezésük praktikusabb, és az autó súlypontja is megfelelően alacsony helyre került. Bár az autó kerekeit a kisméretű belső égésű motor is hajthatja, a Johnson Controls szerint szinte a teljes napi utazás elvégezhető csak az elektromotor felhasználásával, mivel a hatótáv 32 km. A kocsi belsejének jó része újrahasznosítható és környezetkímélő anyagokból készült. Nem valószínű, hogy a gyártó valaha is elkészíti az autót, inkább arra számíthatnak, hogy egy-két nagyobb gyártó bejelentkezik majd egy adott technológiáért, megoldásokért.