Harmincéves a Mercedes G osztály

Vágólapra másolva!
A jövő hónapban ünnepli harmincadik születésnapját az évtizedek során keveset változó, a katonák és a terepjáró-rajongók közt is igen népszerű G osztályos Mercedes.
Vágólapra másolva!

A katonai változatok után az első, civilek számára készült G osztályos Mercedes W460 jelzéssel jelent meg 1979-ben. A fejlesztésben besegített a Mercedesnek az osztrák Steyr-Puch is, akik grazi üzemükben a típus gyártásáért is felelnek a mai napig.

Eleinte a G osztályból egy hosszabb és egy rövidebb tengelytávú változat készült, mindegyik négyféle motorral volt kapható. Három, teljesen zárható differenciálműve és masszív alvázszerkezete miatt rövid időn belül hatalmas népszerűségre tett szert a terepesek körében, így több variáns, így kabrió is készült belőle. Többek közt XVI. Benedek pápa is gyakran beül páncélozott G500 kabriójába. 1991-ben jelent meg a puritán W461 változat, amely igen kevésben tért el az eredetitől, nem úgy, mint a szintén akkortájt megjelenő luxusverzió, a W463, amelynek alváza, motorválasztéka és hajtáslánca is különbözött az elődétől. Külsejében a típus harminc év alatt alig változott, és talán ez is hozzájárul a kocsi közkedveltségéhez.

Szinte minden évben bemutatják a G osztály valamilyen egyedi verzióját. Néhány évente átdolgozza az autót a Mercedes házi tuningcége, az AMG is, rendre erősebb motorokat pakolva a motorháztető alá. A jelenlegi G55 AMG 5,5 literes, kompresszoros V8-asa például kereken 500 lóerős, és segítségével a 2,5 tonnás kocsi 5,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet.

Forrás: [origo]