A nyitható tetős kisautó nem a manapság megszokott, teljesen hátrahajló kabriótetőt kapott, hanem a Fiat a hátsó tetőoszlop megtartásával, egy rolószerűen hátratolható puhatetőt tervezett az 500-nak. Ezzel egyébként a modell teljes mértékben hagyománykövető, hiszen az 1957-es ősmodellen is ugyanezt a megoldást alkalmazta az olasz gyár.
A márciusban debütáló 500C tetejét azonban már nem kézzel kell mozgatni, a hátratolásról elektromos motor gondoskodik, és a szövetet háromféle színben lehet majd megrendelni: elefántcsont, vörös és fekete. Így a kabrió karosszériája egyszerre marad kellően merev, ugyanakkor a tető illeszkedhet a külső és belső színvilághoz is. Érdekesség, hogy még a harmadik féklámpát is belevarrták a tetőbe.
A motorválaszték marad a keménytetős változatból megismert, tehát a 69 lóerős 1,2 literes és a 100 lóerős 1,4-es mellett a 75 lóerős 1,3 literes Multijet erőforrást is megkapja a kabrió. Újdonság, hogy megjelenik a Start&Stop, vagyis dugóban araszoláskor a motort leállító, majd elindító rendszer, ami a zárt 500-asokhoz is hamarosan elérhető lesz.
Az 500C a tavaszi Genfi Autószalonon mutatkozik be, forgalmazását Európában már 2009 tavaszán megkezdik, a tengerentúlra azonban csak 2010-ben jut majd el.