A NASA segít a BMW-nek

Vágólapra másolva!
A bajor cég az Amerikai Nemzeti Légügyi és Űrhajózási Hivatallal készíti új üzemanyag-takarékos technológiáit.
Vágólapra másolva!

A BMW azon dolgozik, hogy autói alternatív módszerekkel legyenek képesek áramot előállítani, a napenergia mellett a forró kipufogógázok hasznosításával szeretnének ezt megvalósítani. Utóbbit egy hőelektromos generátorral (TEG) lehetne elérni, amiket jelenleg is használ a NASA a műholdjaiban áramtermelésre. A BMW szerint a kipufogógázok eddig fel nem használt energiája 200 watt árammal látná el a kocsit, így a belső égésű motor fogyasztása öt százalékkal csökkenne azáltal, hogy a nagy fogyasztók (pl. klímaberendezés) által igényelt elektromos energiát nem az erőforrásnak kellene előállítania. A rendszer öt éven belül kerülhet a BMW szériaautóiba, a fejlesztésben a NASA is szerepet vállal.

Ezek mellett a németek napelemeket is elhelyeznének autóik tetején, és már teszteltek is pár kezdetleges prototípust, amelyek egy százalékkal csökkentették a fogyasztást. A jövőben természetesen ennél jóval hatékonyabb napelemek kerülhetnek a BMW-kre.

A jelenlegi EfficientDynamics technológiák összesen nem jelentenek annyi fogyasztáscsökkentést, mint a TEG, pedig automatikus leállító és elindító, hűtőrács-lezáró, valamint fékenergia-visszaforgató technológiát is használnak. Az új EfficientDynamics technológiák 2014-ben jelenhetnek meg a szériagyártásban.