Négyhengeres lehet a következő generációs Audi S4 és S5

Vágólapra másolva!
Az Audi négyhengeres motorokat építene az S4, S5 modellekbe. A kisebb motorok kevesebbet fogyasztanak és teljesítményük sem marad el a korábbi V8-as erőforrásokétól, a csere fő oka azonban a tömegcsökkentés.
Vágólapra másolva!

Az Audi hisz a vásárlóiban, de szüksége is lesz arra, hogy bízzon bennük, ha valóban négyhengeresre cseréli az S4 és az S5 modellek erőforrását. Sok vásárló a teljesítmény mellett ugyanis részben a motorok lökettérfogata és annak karakterisztikája miatt választja az Audi sport modelljeit, és félő, ha a méretcsökkentést megvalósítja a gyár, a V8-as motorok rajongói elpártolnak a márkától.

Az Audi valójában már bele is fogott a módszeres hengerszám-csökkentésbe, hiszen nemrégiben jelentették be a 3 literes feltöltős V6-os TFSI erőforrást, amely köztes lépés a korábbi 4,2 literes V8-as és egy későbbi négyhengeres erőforrás alkalmazása között. A gyár azonban nem csupán a vásárlóiban hisz, hanem abban is, hogy a modelleknek szükségük van a radikális tömegcsökkentésre, hiszen például az S5 kabriót számtalan kritika érte annak tetemes, csaknem kéttonnás tömege miatt - amelyhez nyilván a nyitható tető és annak mozgatómechanikája is hozzájárult.
A kompaktabb motorok amellett, hogy kevesebbet nyomnak, kevesebbet is fogyasztanak, az Audi szerint például az új S4 és S5 későbbi generációi akár 20 százalékkal kevesebb benzinnel is beérik majd, mint a korábbi V8-as változatok.

Forrás: [origo]

A dübörgő V8-asokat tubós négyhengeres válthatja fel

Az Audi által meghatározott súlycsökkentési előirányzat legalább 30 százalék a korábbi V8-as modellekhez képest, ennek érdekében pedig olyan könnyű anyagokat is bevetnek, mint az alumínium, a magnézium, de kutatások folynak azzal kapcsolatban is, hogy hogyan lehetne az acél nagy szilárdságát megtartva, könnyített elemeket előállítani. A következő generációs S5-öt például már tesztelik, és 400 kilogrammal nyom kevesebbet, mint a jelenlegi modell. A kompaktabb modell sorozatgyártású változatára azonban még 2014-ig várni kell.