Vágólapra másolva!
Hazánkba is megérkezett a harmadik generációs Renault Scénic, amely első körben csak a hosszabb Grand változatban kapható. A Mégane egyterű változata minden téren tovább fejlődött, de nem okozott meglepetést.
Vágólapra másolva!

A Renault elég régen kezdte az egyterűgyártást, már a nyolcvanas években jelen voltak az Espace-szal. Azóta eltelt pár év, és a Renault számára végig fontos maradt, hogy jelen legyen az egyterűpiacon - sőt egyre erősödik a kínálat.

Az Espace alá érkezett a Mégane Scénic, majd a Scénic, amely igazi sikertörténet lett, hiszen két generáció alatt több mint 3,2 millió darabot adtak el. Az első még csak rövid változatban létezett, de a másodikban már bemutatkozott a Grand változat is. Közben megjelent a mini-egyterű Modus is, tehát a Renault-szalonokba érdemes volt benézni, ha valaki egyterűvásárláson törte a fejét.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]

Az új Scénicből először a Grand változat jelent meg, a rövid csak nyár végén jön
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Tizenhárom évvel az első Scénic bemutatása után megérkezett a harmadik generációs Scénic, amelyről a nemzetközi menetpróbán már szinte mindent megtudhattunk. Az új modell természetesen nagyobb lett, mint az elődje: hét centiméterrel hosszabb, a tengelytávolsága 34 milliméterrel nagyobb. Ez elsősorban a hátsó térkínálatot javítja: a Renault szerint ez a legnagyobb a kategóriában, és leghátra 1,75 méter magas emberek is elférnek. Hát, a középső üléssor teljesen hátratolt helyzetben valóban elegendő kényelmet biztosít, de amint az videónkból is kiderül, a leghátsó hely még mindig hagy kívánnivalót maga után. Ez még továbbra sem teljes értékű hétszemélyes autó, ilyen téren a Dacia Logan MCV továbbra is verhetetlen.


A hazai bemutatón gyorsan ki is próbáltuk az új 1.4 TCe-t


A Scénic variálhatósága amúgy egészen jó, bár az ülések mozgatása kicsit nehézkes. Nőtt viszont a csomagtartó, amely hét ülés esetén 208 literes, de öt ülésnél már 702 literes is lehet, míg kivett ülésekkel 2063 liter a maximum.

Természetesen az új Scénic tele van tárolórekeszekkel, de a legfontosabb talán az, hogy követi azt az utat, amit az új Laguna és a Mégane kijelölt számára, Ez azt jelenti, hogy a felhasznált anyagok tekintetében és az összeszerelési minőséget nézve is jelentős előremozdulás tapasztalható. Ez abból is látszik, hogy a már említett modellekből kerültek át megoldások. Ilyen a kétzónás automata légkondicionáló, valamint a hifi vezérlőegysége is. Újdonság a színes TFT kijelző, amely a műszerfalat helyettesíti. Kicsit fölöslegesnek éreztem, hogy színesben lássak minden fontos információt, de jól néz ki. A nagy újdonság úgysem ez, hanem a TomTom navigáció, amely magyarul is tud, és jóval kedvezőbb áron kínálják, mint egy gyári navigációt szokás. A kezelőegysége lekerült a két ülés közötti könyöktámaszos tárolórekeszbe, ami mozgatható is. A rendszerben az árán kívül az is pozitívum, hogy nem DVD-alapú, hanem SD kártyáról veszi a térképet, amit otthon a számítógépbe betéve lehet frissíteni is.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]

Renault Crédit-finanszírozással már 3,84 millió forinttól elvihető
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A nemzetközi bemutatón már egyszer elhangzott, de érdemes megemlíteni, hogy egyelőre csak a hosszabb, Grand változatát lehet kapni, a rövidebbet a Mégane kombival körülbelül egyszerre dobják majd piacra, várhatóan a nyár végén, az ősz elején.

A Grand Scénic viszont már mostantól kapható, nem is riasztó áron. Az alap ötüléses, 1,6 literes benzines 110 lóerős motorral listaáron 4,24 millió forint, de rögtön tegyük hozzá, hogy erre is vonatkozik a Renault Crédit-finanszírozás: akkor már csak 3,8 millió az autó, és jár rá 5 év vagy 100 ezer kilométer garancia. Minden modellben széria a klímaberendezés, az ABS és az ESP is, és még hosszasan lehetne sorolni, mi minden. A Grand Scénic összesen négyféle felszereltséggel, két benzines és háromféle turbódízel motorral kapható. Az 1,6-os benzines mellett újdonság az 1,4 literes turbós, amely elvileg egy nagyobb szívómotort helyettesít. A rövid menetpróba alatt biztató benyomást tett rám az új kisturbós, de az átlagfogyasztásra riasztó számokat írt az autó, miközben ráérősen közlekedtünk vele. A dízel verziók bizonyára népszerűbbek lesznek, itt még vonzóbb alternatívák vannak. Az 1,5-ös dCi 105 lóerős változatban már több modellben bizonyított, mint ahogy az 1,9-es dCi is régi ismerős. Az új kétliteres turbódízel ebben az autóban 160 lóerős teljesítménnyel kapható, ami bőven elég, akár dinamikus haladásra is.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]

Hét centiméterrel hosszabb, mint az elődje, a tengelytávolság pedig 3,4 centimétert nőtt
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Ez utóbbi egyébként azért is érdekes, mert az autó futóműve feszesebb lett, mint amit vártam. A sajtóanyag szerint egy limuzin vezethetőségét kínálja a Grand Scénic, ami nagyjából igaz is. Kicsit feszes a rugózás, de nem kényelmetlen, miközben magabiztosan fekszi az utat. A kormányzás is kellemes, és az 1,4-es TCe motorhoz társított hatfokozatú váltó is tetszett.

FELSZERELTSÉG MOTORLISTAÁR
Authentique ötüléses1,6 16V 110 LE4 240 000
1,5 dCi 105 LE 4 740 000
Expression ötüléses 1,6 16V 110 LE4 540 000
1,4 TCe 130 LE 4 740 000
1,5 dCi 105 LE 5 040 000
Dynamique ötüléses 1,6 16V 110 LE 4 790 000
1,4 TCe 130 LE 4 990 000
1,5 dCi 105 LE 5 290 000
1,9 dCi 130 LE 5 590 000
2,0 dCi 160 LE 6 290 000
Privilége ötüléses 1,4 TCe 130 LE 5 290 000
1,5 dCi 105 LE 5 590 000
1,9 dCi 130 LE5 890 000
2,0 dCi 160 LE 6 590 000


(a hétüléses verzió felára 150 ezer forint)