Hamarosan, várhatóan két-három éven belül kikerül az Alfa Romeo kínálatából a 159, a középkategóriást egy teljesen új modell, a Giulia váltja. Új padlólemezt is terveznek a középkategóriás újdonság alá, ezt a Bravo C-platformjából fejlesztik ki, a lehető legjobban optimalizálva a költségeket.
C-Evoluzione, vagy röviden C-Evo néven emlegetik az új padlólemezt, amely hosszabb tengelytávot és rövidebb túlnyúlásokat biztosít, emellett lehetőséget ad arra, hogy a Bravóénál kifinomultabb futóműre ültessék a Giuliát. Eleve rugalmasnak tervezték a C-platformot, hogy idővel új modelleket is tervezhessenek rá, a fejlesztési folyamat így a szokottnál kevesebb időt vesz igénybe.
Szemben a Bravo olcsó, csatolt lengőkaros hátsó felfüggesztésével, a Giulia alá multi-link rendszer kerül, amely jobb kezelhetőséget és nagyobb menetkomfortot biztosít. Belépőszinten marad az elsőkerékhajtás, de az Alfa Romeo Torsen-differenciálműves Q4 összkerékhajtási rendszere opcióként rendelhető lesz a Giuliához.
Várható a MiTó-ban debütált DNA-rendszer feltűnése is, amely három különböző vezetési módot biztosít, a beállítások a gázreakciót, a menetstabilizáló viselkedését, illetve a szervorásegítés erősségét befolyásolják. Bemutatása után sok kritikát kapott a 159 túlzott súlya miatt, erre az utód tervezésénél nagyon odafigyeltek, a Giulia biztonságára mégsem lehet panasz: egy Alfa-forrás szerint akár hat csillagot is kaphatna az EuroNCAP töréstesztjén, ha ez lehetséges lenne.
2011 közepén vagy végén mutatkozhat be az Alfa Giulia, értékesítése 2012 elején kezdődhet.